آخرین خبرها:
شناسه خبر: 46468

آیا فلفل همان قدر که فکر میکنیم فواید دارد؟

قطعا یک نقطه شیرین وجود دارد. نقطه ای که می توانید تندی را در پشت گلو و سقف دهان خود احساس کنید. اندکی درد، اما بیشتر فقط عمق جدیدی از طعم را اضافه می کند. ممکن است کمی احساس نان تست داشته باشید، اما عرق نمی کنید. شما یک نوشیدنی یخی در دست دارید، نه به این دلیل که برای کم کردن تندی به آن نیاز دارید، بلکه به این دلیل که گرما را تحسین می کند. من در مورد غذاهای تند صحبت می کنم. برخی از مردم آنها را دوست دارند، برخی از مردم از آنها متنفرند.

آیا فلفل همان قدر که فکر میکنیم فواید دارد؟

اخبار سبز کشاورزی؛ غذاهایی که باعث ایجاد ادویه می شوند به طور کلی برای شما مفید هستند. فلفل ها کالری کمی دارند و سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند. ترکیبی که به فلفل ها ادویه می دهد، کپسایسین، فواید سلامتی بی شماری دارد. Emily Feivor، RD، متخصص تغذیه در لانگ آیلند یهودی جنگل هیلز در کوئینز، نیویورک، می گوید: "فلفل به کاهش فشار خون بالا و همچنین افزایش کلسترول خوب (HDL) و کاهش کلسترول بد (LDL) کمک می کند. به دلیل خواص آنتی اکسیدان، ممکن است در برابر برخی بیماری ها محافظت کند و سلامت روده را بهبود بخشد."

آیا غذاهای تند باعث کاهش چربی شکم می شود؟

غذاهای تند می تواند به شما کمک کند تا وزن خود را کاهش دهید زیرا بر روی مغز تأثیر می گذارد.

گریس دروچا، RD، CDCES، MBA - سخنگوی ملی این مرکز می گوید: "کمی تحقیقات نشان می دهد که کپسایسین(ماده فعال در فلفل) در بخشی از مغز (هیپوتالاموس) که علائم گرسنگی و سیری را کنترل می کند تا کمتر غذا بخورد و زودتر احساس سیری کند، عمل می کند." آکادمی تغذیه و رژیم غذایی. او می افزاید: "برخی تحقیقات نشان داده اند که کپسایسین توانایی بدن را برای تجزیه چربی و سوزاندن انرژی بیشتر افزایش می دهد."

با این حال، تحقیقات دیگری وجود دارد که نشان می دهد خوردن غذاهای تند تأثیر قابل توجهی بر وزن ندارد. فیور می‌گوید: «ممکن است روش‌های آزمایشی برای نقش کپسایسین در کاهش وزن وجود داشته باشد... با این حال، مطالعه‌ای که در سال 2022 منتشر شد نشان داد که نشان داده نشده است که در درازمدت از چاقی محافظت می‌کند. علاوه بر این، این مطالعه به این نتیجه رسید که هیچ تفاوتی در شاخص توده بدنی بین افرادی که غذای فلفلی/ادویه دار مصرف می کردند و افرادی که با وجود خاصیت آن برای کاهش اشتها مصرف نمی کردند، وجود ندارد.

آیا غذاهای تند به سیستم ایمنی شما کمک می کند؟

غذاهای تند حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند به سیستم ایمنی بدن ما کمک کنند. فیور توضیح می‌دهد: «آنتی‌اکسیدان‌ها برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد که به ایجاد بیماری‌های التهابی مانند بیماری‌های قلبی، سرطان و اختلالات خودایمنی کمک می‌کنند که تأثیر مثبتی بر سیستم ایمنی بدن ما دارد، عمل می‌کنند.»

دروچا می افزاید: "وقتی صحبت از سیستم ایمنی به میان می آید، غذاهای تند حاوی آنتی اکسیدان ها و خواص ضد میکروبی همراه با ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند که می توانند به حمایت از سیستم ایمنی بدن کمک کنند."

به طور کلی، خوردن غذاهای تند چیزی است که می توانید در مورد آن احساس خوبی داشته باشید، به شرطی که برخی از همتایان ناسالم آن را به حداقل برسانید. توجه به این نکته مهم است که برخی از افراد ممکن است پس از خوردن غذاهای تند احساس ناراحتی معده کنند. اگر حساس هستید یا زخم دارید (غذاهای تند باعث ایجاد زخم نمی شوند، اما غذاهای تند ممکن است باعث تشدید آن شوند)، ممکن است بخواهید از مواد داغ دوری کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای