آخرین خبرها:
شناسه خبر: 44284

سحرخیز، برند محبوب ایرانیان+کلیپ

کمتر ایرانی پیدا می‌شود که با نام سحرخیز آشنا نباشد؛ این برند ایرانی در سال 1311 تأسیس شد و اینک با نزدیک به یک قرن فعالیت با ارائه محصولات متنوع در بسته‌بندی‌های گوناگون اصول مشتری مداری را در محصولاتش پی‌ریزی کرده است.

سحرخیز، برند محبوب ایرانیان+کلیپ

اخبار سبز کشاورزی؛ تا سال ۱۳۴۲ شمسی، فعالیت سحرخیز در قالب فروشگاه‌‌‌‌‌‌ های زعفران سحرخیز ادامه داشت و در سال 1381 شمسی، شرکت کشاورزی و تولیدی زعفران سحرخیز راه‌اندازی شد.

در این سال، نیروی انسانی این شرکت از 10 نفر به 100 نفر افزایش پیدا کرد! همچنین سبد کالاهای عرضه شده این برند از زعفران و خشکبار به شش قلم کالای جدید متشکل از چای زعفرانی، محصولات پودری زعفرانی و... افزایش پیدا کرد. در این سال، صادرات زعفران و چای زعفرانی به به سراسر دنیا (پنج قاره جهان) آغاز شد

سال 1384 شمسی مصادف بود با بهره برداری از فاز یک طرح توسعه مجتمع کشاورزی و تولیدی زعفران سحرخیز واقع در شهرک صنعتی توس. در همین سال این برند به عنوان واحد نمونه منتخب از سوی مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو مشهد انتخاب شد!

در سال ۱۳۸۶ شمسی، شعبه‌‌ای از نمایندگی‌ های فروش زعفران سحرخیز در تهران آغاز به کار کرد. در همین سال، برند سحرخیر توانست به عنوان واحد منتخب اولین جشنواره علوم و صنایع غذایی کشور (جایزه پرفسور هدایت) نیز شناخته شود.

در سال 1389 شمسی، شرکت پخش سراسری بینالود پارسیان به عنوان پخش کننده انحصاری محصولات سحرخیز در ایران (تخصصی‌ ترین شرکت پخش محصولات سحرخیز) آغاز به کرد!

در همین سال، شرکت سحرخیز به عنوان واحد نمونه صنعتی از سوی سوی سازمان صنعت و معدن و تجارت شناخته شد.

سحرخیز - عیار زعفران ایرانیدر سال 1391 شمسی و در اتفاقی بزرگ و ارزشمند، دفتر برند سحرخیر در کشور اسپانیا شروع به کار کرد (ثبت برند بین المللی در اسپانیا! سال 1391 شمسی سال بسیار موفقی برای برند سحرخیز بود؛ زیرا این شرکت تولید مواد غذایی توانست به عنوان محبوب ترین برند خانواده زعفران و ادویه توسط مصرف کننده و همچنین واحد نمونه استان تهران شناخته شود!

در سال ۱۳۹۲ شمسی، سحرخیز از بزرگ‌‌ترین و پیشرفته‌ترین مجتمع تولیدی نبات در ایران با نام پانیذ شهد بینالود بهره‌برداری کرد.

در همان سال، این برند به عنوان واحد نمونه استاندارد از طرف موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران انتخاب شد!

دریافت جایزه برند برتر

در سال 1393 شمسی و در ادامه موفقیت‌های این برند ایرانی، سحرخیر توانست جایزه برند برتر را دریافت نماید! همچنین به عنوان یکی از یکصد برند برتر ایران شناخته شود. در سال ۱۳۹۳ شمسی، برند سحرخیز موفق به دریافت لوح سپاس برای ارتقای سطح سلامت جامعه از دانشگاه علوم پزشکی مشهد شد.

سبد محصولات این برند متشکل از زعفران، نبات و شیرینی‌ جات، چای و دمنوش، ادویه، خشکبار و همچنین پودری‌ جات می باشد.

سحرخیز در سال 1394 شمسی، تعداد فروشگاه های خود را از 4 فروشگاه به 10 فروشگاه در شهر مشهد توسعه داد! در سال 1395 شمسی، شرکت سحرخیز بین الملل در کشور کانادا افتتاح و آغاز به کار نمود.

سحرخیز در کشور ایران، علاوه بر مشهد در یزد، ساری، کرج، رشت، قم، شیراز، اهواز، تبریز، اصفهان و همچنین تهران شعبه دارد.

در سال 1396 شمسی، شرکت کشت و صنعت قهستان توسط این برند راه اندازی شد! سال 1396 شمسی نیز سال موفق و پرباری برای این برند به شمار می آید؛ زیرا در این سال سحرخیز توانست جایزه کیفیت طعم برتر از موسسه iTQi ، گواهی ارگانیک از CERES آلمان (به سبب کشت زعفران ارگانیک) و همچنین سیب سلامت (از مرکز ملی گیاهان منتخب پیشرو فرآوری صادرات ، کنفرانس کارآفرینان استقامت ملی و توسعه پایدار گواهی حلال نشان ایمنی و سلامت) را دریافت نماید.

در سال 1398 شمسی، مرکز جامع علمی کاربردی گروه کشاورزی تولیدی سحرخیز افتتاح شد! همچنین دبیرخانه حمایت از استارت آپ های حوزه زعفران نیز کار خود را آغاز کرد (در سال 1395 شمسی، اولین رویداد شتابدهی و استارت آپی صنعت زعفران توسط مرکز علمی کاربردی سحرخیز برگزار شد).

در سال 1399 شمسی نیز صندوق کالای کشاورزی بورس زعفران راه اندازی شد. در ادامه موفقیت های این برند، تفاهم نامه همکاری بین مرکز علمی کاربردی سحرخیز و سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان رضوی منعقد شد.

اخذ گواهی قدمت یونسکو

در سال 1400 شمسی، برند سحرخیز با قدمتی بیش از ۸۰ سال موفق به اخذ گواهی قدمت یونسکو (دریافت گواهی قدمت و ثبت در خاطرات جمعی از کمیسیون ملی یونسکو ایران) گردید. درباره گواهی قدمت و ثبت در خاطرات جمعی یونسکو بد نیست بدانید این سند بر اساس بررسی‌ های میدانی و ارزیابی‌ های مستمر از مستندات و داشته‌ های تاریخی از طرف کمیسیون ملی یونسکو بعد از انتخاب و انجام مراحل متعدد بررسی و اعتبارسنجی‌ های سخت‌ گیرانه به معدودی از برندها اعطا می‌ شود.

توجه داشته باشید این گواهی در هر صنعت فقط به یک مجموعه که معتبرترین و شایسته‌ ترین برند در آن صنعت باشد، تعلق می‌ گیرد.

جالب است بدانید تمام چرخه‌ ی تولید تا توزیع در مجموعه سحرخیز انجام‌ می‌ شود و این برند محصولاتی شامل زعفران، نبات، زرشک، خشکبار، ادویه، عرقیات، چای و دمنوش، و همچنین بسته‌ های هدایای ویژه را در سبد محصولاتی خود عرضه می‌ کند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای