خبر فوری
شناسه خبر: 47926

چرا محصولات ارگانیک گرانتر از محصولات "معمولی" هستند؟

محصولات ارگانیک گران‌تر هستند زیرا برای رشد نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری دارند و اغلب عملکرد کمتری نسبت به کشاورزی معمولی دارند.

چرا محصولات ارگانیک گرانتر از محصولات "معمولی" هستند؟

اخبار سبز کشاورزی؛ ادعاهای بسیاری در مورد کشاورزی ارگانیک وجود دارد. قرار است سالم تر، سازگارتر با محیط زیست و برای کشاورزان بهتر باشد. اساساً به ما گفته می شود که بهتر از کشاورزی صنعتی است.

با این حال، همیشه برای کیف پول شما دوستانه نیست، زیرا محصولات ارگانیک تقریباً همیشه بیشتر از میوه ها و سبزیجات معمولی رشد می کنند. گزارشی از USDA اشاره کرد که حق بیمه مواد غذایی ارگانیک بین 15٪ برای پیاز و هویج (به این معنی که قیمت پیاز ارگانیک 15٪ بیشتر از پیاز معمولی است) تا 82٪ برای تخم مرغ و 109٪ برای شیر بدون چربی متفاوت است.

مصرف‌کنندگان از خوردن غذاهایی که برای محیط‌زیست بهتر است احساس بهتری می‌کنند و مصرف‌کنندگانی که غذای ارگانیک را انتخاب می‌کنند، اغلب از پرداخت هزینه‌های بالاتر بدشان نمی‌آید. متأسفانه، این امر محصولات ارگانیک را دور از دسترس افراد عادی نگه می دارد.

عادلانه نبودن قیمت ها؟

سوال این است که آیا واقعاً هزینه تولید مواد غذایی ارگانیک بسیار بیشتر است؟ یا اینکه فروشگاه ها به ناعادلانه از ما پول می گیرند تا حاشیه سود خود را افزایش دهیم.

خوب، این کمی از هر دو است. تولید مواد غذایی ارگانیک بیشتر از کشاورزی معمولی برای کشاورزان هزینه دارد، اما فروشگاه ها نیز سود بالایی دارند.

روش‌های کشاورزی ارگانیک هزینه بیشتری دارند

کشاورزی ارگانیک نسبت به کشاورزی معمولی کار فشرده‌تری دارد. مسئله علف های هرز را در نظر بگیرید. یک کشاورز معمولی می‌تواند یک علف‌کش را برای از بین بردن علف‌های هرز اسپری کند، اما یک کشاورز ارگانیک که از هیچ آفت‌کش شیمیایی استفاده نمی‌کند، باید خدمه خود را برای حذف دستی علف‌های هرز به مزرعه بفرستد. این کار دستی می تواند بیشتر از مواد شیمیایی برای کشاورز هزینه داشته باشد.

بسیاری از مزارع ارگانیک پراکنده و کوچکتر هستند، بنابراین ممکن است نتوانند از مکانیزاسیون مزرعه تا حدی که مزارع بزرگ معمولی می توانند استفاده کنند. گفته می شود، این برای همه مزارع ارگانیک صدق نمی کند. مزارع ارگانیک بزرگی وجود دارند که مانند مزارع معمولی عمل می‌کنند و از روش‌های کشاورزی-اکولوژیکی استفاده نمی‌کنند.

مزارع ارگانیک، طبق تعریف، از مواد شیمیایی مصنوعی استفاده نمی کنند. با این حال، آنها از مواد شیمیایی طبیعی و برخی از مواد شیمیایی مورد تایید آلی استفاده می کنند.

تفاوت بین آفت کش های مصنوعی و آفت کش های ارگانیک تایید شده در این است که آفت کش های مصنوعی خاص تر هستند و به سم پاشی کمتری نیاز دارند. از سوی دیگر، آفت‌کش‌های آلی مانند دایمتوات، پیرتروم، آزادیراکتین و سولفات مس عمومی‌تر هستند و به سمپاشی‌های متعدد نیاز دارند که همگی بر هزینه‌های نیروی کار می‌افزایند.

علی‌رغم سمپاشی‌های متعدد آفت‌کش‌ها، محصولات ارگانیک همچنان می‌توانند در اثر آلودگی آفات و بیماری‌ها از بین بروند و کشاورزان ممکن است یک محصول کامل را از دست بدهند. این ضرر بزرگی برای کشاورزان است که باید در جایی در فروش محصولات دیگر تعدیل شود.

در نهایت، لجستیک پس از برداشت مزارع معمولی به خوبی تثبیت شده است، در حالی که مزارع ارگانیک کوچک نسبتا پراکنده هستند. این بدان معنی است که کشاورزان ارگانیک ممکن است نیاز داشته باشند که محصول را خودشان به بازار برسانند، که هزینه آن بسیار بیشتر خواهد بود.

برای پیچیده تر کردن اوضاع، محصولات ارگانیک را نمی توان با محصولات معمولی حمل کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای