آخرین خبرها:
شناسه خبر: 45317

افزایش کشت محصولات زراعی در خوزستان به بیش از ۳۰۰ هزار هکتار

با همکاری فعال مردم و شرایط آب و هوایی مساعد، کشت محصولات زراعی در استان خوزستان به بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گسترش می‌یابد.

افزایش کشت محصولات زراعی در خوزستان به بیش از ۳۰۰ هزار هکتار

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی مجید نبی‌پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با بیان خبر فوق افزود:

در پاییز سال گذشته حدود یک میلیون هکتار از این اراضی  زیر کشت محصولات زراعی رفته و برای کشت تابستانه هم الگوی کشت در حدود ۳۰۰ هزار هکتار است.

وی افزود: استان خوزستان با نفت و گاز معروف است ،اما اگر این دو محصول نباشد سیمای طبیعی استان خوزستان با ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار وسعت با تالاب‌های مختلف نظیر شادگان با ۵۶۰ هزار هکتار ، هورالعظیم با۱۲۰ هزار هکتار، یک میلیون و سیصد هزار هکتار اراضی بیابانی و شنزار، بیش از ۲ میلیون هکتار مرتع و حدود یک میلیون هکتار جنگل متجلی خواهد شد.

وی افزود:اراضی فراوان و آب و هوای مناسب، زمینه های مستعدی برای خوزستان در راستای جهش تولید محصولات کشاورزی، دام و طیور و گیاهان دارویی ایجاد کرده است.

وی گفت: بر اساس آخرین آمار حدود ۲۸ میلیارد متر مکعب آب در پشت سد‌های موجود در استان خوزستان قرار دارد که آن نیز می تواند پشتوانه مناسبی برای مدیریت آب در عرصه کشاورزی باشد.

نبی پورگفت:مدیریت زمین، مدیریت زمان، مدیریت آب، به کارگیری تحقیقات برای جهش تولید و افزایش صادرات از برنامه‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان است.

وی افزود: همچنین افزایش تولید سویا،افزایش تولید نخیلات ، توسعه گیاهان دارویی ، تکمیل گلخانه‌های نیمه تمام، اصلاح و نوسازی نخیلات، تکمیل صنایع تبدیلی، توسعه باغات در اراضی شیب دار، لایروبی رودها، توسعه آبیاری تحت فشار و تسطیح اراضی از دیگر اولویت های سال جهش تولید با مشارکت مردم است.

وی در خاتمه گفت: امیدواریم بتوانیم با رونق تشکل‌های نوین کشاورزی ،به شیوه‌های جدید مشارکت مردم در عرصه کشاورزی زمینه را برای  جهش  تولید محصولات کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان بهتر از گذشته فراهم سازیم.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای