خبر فوری
شناسه خبر: 47086

رئیس هیات مدیره انجمن ملی گلخانه‌سازان در گفت‌وگو با اخبار سبز کشاورزی عنوان کرد

​گلخانه‌سازان در آیفارم امسال می‌درخشند

نمایشگاه آیفارم یکی از بزرگ‌ترین و جامع‌ترین نمایشگاه‌های کشاورزی تهران است که سال‌های متمادی و به‌طور منظم در شهر نمایشگاهی آفتاب برگزار می‌شود

​گلخانه‌سازان در آیفارم امسال می‌درخشند

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ نمایشگاه آیفارم یکی از بزرگ‌ترین و جامع‌ترین نمایشگاه‌های کشاورزی استان تهران است که سال‌های متمادی و به‌طور منظم در شهر نمایشگاهی آفتاب برگزار شده و هر ساله جمع زیادی از فعالان حوزه کشاورزی و صنایع مرتبط در آن حضور یافته‌اند.

این حضور البته هم به‌صورت مشارکت در برگزاری و برپایی غرفه بوده است و هم به‌صورت بازدید از غرفه‌ها و تامین نیازمندی‌ها انجام گرفته است. ازجمله صنایع مرتبط با کشاورزی که چند سالی است، آیفارم را برای عرضه دستاوردها و توانمندی‌هایش برگزیده، صنعت گلخانه‌سازی است که شرکت‌های فعال در این حوزه آیفارم را خانه خود می‌دانند.

عبدالرحمن حسینی‌فر، رئیس هیات مدیره انجمن ملی گلخانه‌سازان کشور در گفتگو با پایگاه خبری اخبار سبز کشاورزی، در این باره توضیح می‌دهد: نمایشگاه آیفارم که سال گذشته برپا شد، با توجه به شرایط اقتصادی زمان خودش نمایشگاه خوبی بود و علی‌رغم وجود برخی مشکلات، توانست نسبت به برخی نمایشگاه‌های دیگر که در تهران یا شهرستان‌ها برگزار می‌شود، بیشترین بازخورد و بازدیدکننده را داشته باشد.

گلخانه‌سازان در این نمایشگاه دیده می‌شوند

حسینی‌فر در این‌باره که نمایشگاه آیفارم چه ویژگی دارد که گلخانه‌داران و گلخانه‌سازان را به سوی خود جذب کرده است، ابراز عقیده می‌کند: یکی از شرایط و ویژگی‌هایش این است که گلخانه‌سازان در این نمایشگاه به‌طور واضح و مشخص دیده می‌شوند و نسبت به نمایشگاه‌های دیگر نقش گلخانه‌سازی کشور بیشتر و بهتر برجسته می‌شود.

او اضافه می‌کند: به این ترتیب کسانی که می‌خواهند گلخانه تاسیس کنند، گلخانه‌شان را توسعه دهند یا تجهیزات خریداری کنند، مخصوصاً در حوزه گلخانه، فکر می‌کنم آیفارم یکی از قوی‌ترین نمایشگاه‌های کشور باشد.

امسال بازدیدکنندگان خارجی بیشتری به آیفارم تهران خواهند آمد

وی با بیان اینکه هر نمایشگاه باید تلاش کند که در جذب هرچه بیشتر بازدیدکننده‌ها و مخاطبان خود موفقیت کسب نماید و باید ارتباط بیشتر و بهتر با مخاطبان خود برقرار نماید، درباره حضور مخاطبان و بازدیدکنندگان خارجی در آیفارم سال گذشته گفت: اگر به یاد داشته باشید چند روز پیش از نمایشگاه آیفارم پارسال حمله حماس به اسرائیل صورت گرفت. همین رویداد باعث شد که تعداد اندکی از خارجان برای بازدید از نمایشگاه آیفارم، سال گذشته به تهران بیایند با این حال شرکت کنندگان و بازدید کنندگانی از کشورهای عراق، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای بازدید به نمایشگاه آمدند اما از سایر کشورها نه.

این فعال حوزه گلخانه‌سازی پیش‌بینی می‌کند: با توجه به آرام شدن نسبی اوضاع ممکن است امسال تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان خارجی به آیفارم تهران بیایند و اگر اطلاع‌رسانی مناسب‌تری صورت گیرد، مخصوصاً برای بازدید از شرکت‌های گلخانه سازی به نظر می‌رسد تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان خارجی به تهران بیایند.

شرکت‌ها تمام توان خود را صرف می‌کنند تا در این نمایشگاه بدرخشند

رئیس هیات مدیره انجمن ملی گلخانه‌سازان کشور در این باره که شرکت‌های گلخانه‌سازی امسال دستاوردهای نوینی را به نمایشگاه خواهند آورد، توضیح می‌دهد: فکر می‌کنم که امسال مانند سال‌های گذشته گلخانه سازان دستاوردهای جدید خود را در نمایشگاه عرضه کنند و نوآوری‌های مناسبی را به این رویداد نمایشگاهی بیاورند؛ آن شرکت‌ها تمام توان خود را صرف می‌کنند تا در این نمایشگاه بدرخشند.

اکثر شرکت‌های گلخانه‌سازی در آیفارم امسال حضور پیدا می‌کنند

حسینی‌فر در مورد فضای اختصاص یافته به گلخانه‌سازان در این نمایشگاه هم توضیح می‌دهد: گلخانه‌سازان در نمایشگاه امسال سالن‌های ۴ و ۵ را به طور کامل در دست گرفتند و تجهیزات و تولیدات خود را در این سالن‌ها عرضه می‌نمایند. اکثر شرکت‌های که در حوزه گلخانه‌سازی فعالیت دارند در نمایشگاه آیفارم امسال حضور پیدا می‌کنند.

وی در پایان به مشکلات پیش روی صنایع کشور هم اشاره و ابراز امیدواری می‌کند: امیدوارم در دولت جدید مساله وام و اعطای تسهیلات به نحو مناسبی پیش برود، اعتبارات لازم در این زمینه تخصیص پیدا کند و روند بهتری داشته باشد. متقاضیان بیشتری این وام را و تسهیلات را دریافت کنند و قابلیت بهتری برای حضور در نمایشگاه آیفارم داشته باشند و نمایشگاه پر رونق‌تر شود.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای