خبر فوری
شناسه خبر: 47201

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم:

برای اولین‌بار در آیفارم تهران شرکت می‌کنیم

حدود یک‌ماه دیگر نمایشگاه آیفارم که بزرگ‌ترین نمایشگاه کشاورزی در حوزه‌های گلخانه و صنایع کشاورزی است در تهران برپا می‌شود.

برای اولین‌بار در آیفارم تهران شرکت می‌کنیم

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ اگرچه امسال و در مهرماه، هفتمین دوره این نمایشگاه در شهر نمایشگاهی آفتاب برپا می‌گردد، اما برخی استان‌ها مانند قم، تاکنون سهمی در برپایی این نمایشگاه نداشته‌اند و تاکنون فقط برخی شرکت‌های قمی به‌طور پراکنده در این نمایشگاه غرفه گرفته بودند.

امسال و برای نخستین‌بار سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم تصمیم گرفته تا خود دست به کار شود و برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعال در حوزه کشاورزی این استان را به نمایشگاه آیفارم تهران بیاورد.

مهدی کوه‌پیما، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم، در گفتگو با پایگاه خبری اخبار سبز کشاورزی، در این باره توضیح می‌دهد: امسال و با تغییر اعضای هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی کشاورزی این استان، تصمیم گرفته شد که برای اولین بار سازمان خود غرفه‌ای در آیفارم تهران اجاره و برخی شرکت های دانش بنیان استان را به این نمایشگاه دعوت کند.

حضور شرکت‌های دانش‌بنیان برای عرضه تولیدات

وی اضافه می‌کند: در غرفه 24 متری این سازمان قرار است برخی شرکت‌های دانش‌بنیان که حوزه فعالیت‌های آنها، بسته‌بندی سازگار با محیط‌زیست، نانو حباب‌هایی که اکسیژن را مستقیما به ریشه گیاه تزریق می‌کنند و... است، در این غرفه تولیدات خود را عرضه کنند.

وی می‌گوید: علاوه‌بر این محصولاتی مانند کلم بروکلی و گوجه خوشه‌ای که از جمله محصولات برتر استان است در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم با بیان این که جوان گرایی در سازمان نظام مهندسی این استان باعث تغییر برخی رویکردها و از جمله حضور در آیفارم تهران شده است، به هماهنگی این سازمان با سازمان جهاد کشاورزی قم برای حضور هرچه گسترده‌تر کشاورزان و دامداران استان در این نمایشگاه اشاره می‌کند و می‌گوید: امسال پیش بینی شده است که کشاورزان برای حضور در نمایشگاه و شرکت در کلاس‌های آموزشی آن به‌ویژه در حوزه آموزش‌های احداث و نگهداری گلخانه، تشویق شوند و گواهینامه پایان دوره این دوره‌های آموزشی از طرف سازمان نظام مهندسی استان به شرکت کنندگان اعطا شود.

کوه‌پیما به توانمندی‌های استان قم در حوزه کشاورزی اشاره می‌کند و می‌گوید: استان قم رتبه سوم کشوری تولید مرغ تخم‌گذار و تخم مرغ را دارد و حدود 4 درصد از گوشت قرمز (گوساله و گوسفند) کشور را تولید می‌کند.

باید گلخانه‌داری و احداث گلخانه در قم توسعه یابد

وی با بیان اینکه با وجود کم آبی و کمبود منابع آبی استان، باید گلخانه‌داری و احداث گلخانه در قم توسعه زیادی داشته باشد، اضافه می‌کند: اما از حدود 300 هکتاری که برای تاسیس گلخانه پروانه صادر شده است، فقط حدود 70 هکتار آن احداث شده و بقیه پروانه‌ها معطل مانده است.

این مقام کشاورزی استان قم درباره علت احداث نشدن گلخانه در این استان می‌گوید: مشکلات و موانعی که بر سر اعطای تسهیلات و نیز موانع اداری تاسیس گلخانه که از سوی اداره‌های دولتی به دارندگان مجوز تحمیل می‌شود، باعث شده تا رغبت اندکی برای تاسیس گلخانه وجود داشته باشد و حتی برخی، از تاسیس گلخانه به‌طور کلی منصرف و پشیمان شوند.

وی در پایان ابراز امیدواری می‌کند که فعالان بخش کشاورزی استان قم در نمایشگاه امسال آیفارم تهران در ظرفیت‌های مطلوب خود مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گیرند.

آیفارم-تهران

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای