خبر فوری
شناسه خبر: 47575

آیفارم فرصتی برای ارائه توانمندی‌های ایرانیان به طرف‌های خارجی

آیفارم نمایشگاهی بین‌المللی و بزرگ است که هر ساله در نمایشگاه شهر آفتاب تهران برگزار می‌شود

آیفارم فرصتی برای ارائه توانمندی‌های ایرانیان به طرف‌های خارجی

اخبار سبز کشاورزی؛ آیفارم نمایشگاهی بین‌المللی و بزرگ است که هر ساله در نمایشگاه شهر آفتاب تهران برگزار می‌شود و تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی و نیز دست‌اندرکاران واردات و تولید نهاده‌ها در آن محصولات خود را به نمایش درمی‌آورند.

شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه در زمینه نهاده‌های مختلف، لوازم و تجهیزات کشاورزی آخرین دستاوردها و تولیدات‌شان را به معرض نمایش می‌گذارند.

مصرف‌کنندگان، بهره‌برداران بخش کشاورزی، مدیران، مسئولان و تصمیم‌گیران نیز به نمایشگاه می‌آیند و این دستاوردها و تولیدات را مشاهده می‌نمایند.

کسانی که از گذشته تاکنون و همین حالا روند برگزاری این نمایشگاه را دنبال و هر ساله در آن به‌عنوان مخاطب یا مشارکت‌کننده حضور می‌یابند، می‌گویند که چه به‌دلایل شغلی و چه به‌دلایل حوزه تخصصی و کاری، نتوانسته‌اند از حضور در این رویداد چشم‌پوشی کنند و به‌همین دلیل دست‌کم به‌عنوان مخاطب و بازدید کننده، ترجیح داده‌اند در هر دوره در آیفارم شرکت کنند.

روشن است که یکی از انگیزه‌های این افراد برای تداوم و اصرار در حضور، روند رو به رشد نمایشگاه آیفارم بوده است.

در این باره حتی مقامات وزارت جهاد کشاورزی هم اذعان می‌کنند که در دوره‌های گذشته و هم‌اکنون نیز به برگزارکنندگان آیفارم کمک کرده‌اند که تولیدکنندگان بیشتری را در حوزه‌های گوناگون کشاورزی ازجمله در آبیاری و سامانه‌های نوین آبیاری، گلخانه‌داری و گلخانه‌سازی و... به نمایشگاه دعوت کنند و تولیدات آنها را در معرض دید عموم قرار دهند.

بدیهی است که این امر باعث غنی‌تر شدن نمایشگاه و افزایش میزان مخاطب برای این رویداد کشاورزی شده است. کسانی که در این رویداد نمایشگاهی شرکت می‌کنند، می‌گویند که آیفارم برای بهره‌برداران و کشاورزان هم به لحاظ جنبه‌های گوناگون مناسب است؛ زمان برگزاری آیفارم زمان خوبی است، چون همزمان است با شروع فصل زراعی، از لحاظ مکانی هم شهر آفتاب مکان مناسبی است، امکانات مناسبی دارد و از نظر آسانی دسترسی به آن از طریق بزرگراه‌ها هم برای مراجعه و بازدیدکنندگان مطلوب است.

به لحاظ محتوایی هم گلخانه‌ها و تجهیزات آن یکی از موضوع‌های مورد توجه کشاورزان و گلخانه‌داران است که در iFarm هم واردکنندگان و هم تولیدکنندگان تجهیزات و ملزومات تاسیس، راه‌اندازی و نگهداری گلخانه، محصولات خود را به نمایشگاه می‌آورند.

جالب است که در حوزه تجهیزات و لوازم آبیاری که آیفارم به‌طور ویژه به آن توجه می‌کند، کشورمان تقریباً خودکفا شده و لوازم و تجهیزات این بخش از سوی صنعتگران داخلی تهیه و عضه می‌شود.

شرکت‌هایی هم که در این نمایشگاه و در این حوزه شرکت می‌کنند عمدتاً ایرانی هستند که در سال‌های گذشته صادرات‌های به کشورهای منطقه داشته‌اند و سال به سال دامنه فعالیت آنها گسترش پیدا کرده است.

میزان صادرات آنها هم افزایش ‌یافته و هماهنگ شده تا بهترین شرکت‌های تولید کننده تجهیزات آبیاری در این نمایشگاه حضور فعال داشته باشند.

همان‌طور که برگزارکنندگان این نمایشگاه بارها بیان و تاکید کرده‌اند هیات‌هایی از کشورهای عراق، تاجیکستان، ترکیه و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس برای بازدید به نمایشگاه iFarm خواهند آمد و نشست‌هایی با طرف‌های ایرانی خویش برگزار می‌نمایند.

این نشست‌ها فرصت‌های مهم و مفیدی است که می‌توان در آن ظرفیت‌ها و توانمندی کشورمان در زمینه‌های فناوری‌های نوین آبیاری و دستاوردهای جدید کشورمان در حوزه گلخانه‌داری و گلخانه‌سازی را به طرف‌های خارجی نشان داد و آنها را برای خرید محصولات ایرانی تشویق کرد.


بیشتر بخوانید: 

آیفارم-تهران

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای