خبر فوری
شناسه خبر: 47796

مدیرعامل شرکت گلخانه مهندسی ندا

کشاورزان به سمت استفاده از سیستم های نوین آبیاری بروند

شرکت گلخانه مهندسی ندا که هفت سال گذشته را صرف تولید دستگاه‌های آبیاری و کنترل اقلیم کرده، توانسته دستگاه‌های خارجی در این زمینه را بومی سازی کند.

کشاورزان به سمت استفاده از سیستم های نوین آبیاری بروند

اخبار سبز کشاورزی؛ شرکت گلخانه مهندسی ندا که هفت سال گذشته را صرف تولید سازه‌ها و دستگاه‌های آبیاری و کنترل اقلیم کرده، توانسته است دستگاه‌های خارجی در این زمینه را در داخل بومی سازی کند.

فرهاد هوشمند مدیرعامل گلخانه مهندسی ندا به اعلام مطلب فوق توضیح داد که دستگاه‌هایی که از سوی این شرکت نمونه سازی شده اند قادر به انجام همزمان کوددهی و آبیاری هستند.

شرکت-گلخانه-مهندسی-ندا--2

وی افزود: ما همچنین دستگاه‌های کاتر بستر کشت و انواع بستر کشت و سایر قطعات سازه‌های گلخانه‌ای را تولید می‌کنیم و عرضه‌کننده گلخانه‌های شیشه‌ای شرکت چینی کینگ پنگ، هستیم.

هوشمند درباره حضور این شرکت در نمایشگاه آیفارم تهران گفت: «هدف ما از حضور در این نمایشگاه، عرضه محصولات سیستم‌های نوین آبیاری است و یکی از نمونه‌های جدیدی که اخیراً ساخته‌ایم را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌ایم».

وی به مشکلات موجود در این صنعت اشاره کرد و افزود: مشتریان ما بسیار وابسته به وام‌های بانکی و تسهیلات هستند و رکود اقتصادی، تأمین‌کنندگان و عرضه‌کنندگان را تحت تأثیر قرار داده است. همچنین، واردات قطعات با مشکلات خاصی مواجه است و نوسانات ارزی قیمت قطعات را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. وی افزود: به دلیل اختلالات در بازرگانی کشور، قطعات همیشه در دسترس نیستند و ما نیز در زمینه واردات فعال هستیم که تخصیص ارز نیز یکی از چالش‌های ماست.

شرکت-گلخانه-مهندسی-ندا--3

هوشمند از دولت خواست تا تسهیلات بانکی بیشتری در اختیار کشاورزان و گلخانه‌داران قرار دهد و افزود: «کشاورزان و گلخانه‌داران ما به شدت وابسته به این تسهیلات هستند و در سال گذشته و جاری این تسهیلات به اندازه کافی در اختیار آنها قرار نگرفته است».

وی در پایان پیامی هم برای گلخانه‌داران و مزرعه‌داران بیان کرد:«با توجه به کمبود آب، باید به سمت استفاده سیستم‌های نوین آبیاری گرایش پیدا کنید. ما نیز تلاش می‌کنیم کشاورزان را با این سیستم‌ها آشنا کنیم. بخش زیادی از کشاورزی ما هنوز سنتی است و آشنایی با سیستم‌های مدرن وجود ندارد. ضروری است که سازمان‌های ذیربط در این زمینه فعال باشند».

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای