خبر فوری
شناسه خبر: 47504

آیفارم؛ رویدادی خوب در موقعیت زمانی و مکانی خوب

برخلاف برخی نمایشگاه‌ها که برای ثبت در تاریخ یا برجای گذاشتن گزارش کار برپا می‌شود، آیفارم نمایشگاهی مخاطب‌محور است.

آیفارم؛ رویدادی خوب در موقعیت زمانی و مکانی خوب

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ یعنی قرار است مخاطبانی که مصرف‌کنندگان نهایی یا میانی ایده‌ها، محصولات، خدمات یا دانش عرضه شده در نمایشگاه هستند، به نمایشگاه بیایند و از آن بهره مطلوب خودشان را ببرند.

همین امر و تنوع آن باعث شده تا در نظر مخاطبان این نمایشگاه، خوب به نظر برسد و مخاطبان پرشماری را جذب کند.


بیشتر بخوانید: 


بسیاری از کسانی که در دوره یا دوره‌هایی از این نمایشگاه بازدید کرده یا خود در آن غرفه داشته‌اند، در این باره معتقدند که تنوع زیادی در ارائه محصولات و تجهیزات کشاورزی در این نمایشگاه مشاهده می‌شود؛ علاوه‌بر سیستم‌های نوین آبیاری، تجهیزات مربوط به گلخانه و گلخانه‌سازی، نهاده‌های کشاورزی شامل بذر و کود، ماشین‌آلات کشاورزی و... در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

با این حال، آیفارم تخصصی بودن و جایگاه حرفه‌ای خویش را هم حفظ کرده است؛ چنانکه شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان آخرین محصولات تخصصی خود و جدیدترین دستاورد خود در حوزه فناوری را به این نمایشگاه می‌آورند و در حوزه‌های مختلف و ازجمله آبیاری، سیستم‌های نوین انتقال آب و... را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند.

به این ترتیب، وقتی موضوع‌های سنتی از یک‌سو و از دیگر سو مجموعه‌های علمی و دانش‌بنیان با هم در یک نقطه جمع شوند قابل انتظار است که این محل تجمع، پرمخاطب و شلوغ باشد.

باید متوجه این نکته بود که به‌ویژه در حوزه‌های باغبانی و گلخانه‌سازی یا گلخانه‌داری، تجهیزات ارائه شده مورد مصرف بلافاصله ندارند و به همین دلیل، این نمایشگاه مزاحمت زمانی برای آغاز فصل زراعی ندارد باید در مورد زمان آغاز به کار و پایان آیفارم متوجه این نکته بود که برخی محصولات و تجهیزات در فرایندهای کشاورزی استفاده سریع دارند و باید در ابتدا و یا حتی پیش از شروع فصل زراعی در نمایشگاه‌ها عرضه شوند تا کشاورزان و بهره‌برداران از وجود آن تجهیز به موقع مطلع شوند و امکان بهره‌گیری از آن را داشته باشند؛ ولی سیستم‌های گلخانه، باغبانی و آبیاری که در آیفارم عرضه می‌شوند، سیستم‌هایی هستند که بهره‌بردار باید در مورد آن مطالعه کند و سپس از میان انواع آن یکی و یا تلفیقی از آن را انتخاب نماید.

از این بابت نمایش این‌گونه تجهیزات و امکانات در اول فصل زراعی به تصمیم‌گیری کشاورزان آسیب نمی‌زند. کاملا قابل درک است که اجرای گلخانه و سیستم آبی نیاز به مطالعه و تصمیم‌گیری دارد و از مهرماه که کشاورز این تجهیزات را در آیفارم مشاهده می‌کند، حدود یک‌سال برای اجرای آن زمان در اختیار دارد.

در مجموع نمایشگاه آیفارم رویدادی خوب و در موقعیت زمانی و مکانی مناسب است؛ به لحاظ دسترسی‌ها چه برای کسانی که ترجیح می‌دهند از خودروی شخصی برای عزیمت به نمایشگاه استفاده کنند و چه برای کسانی که از وسایل نقلیه عمومی و بالاخص مترو برای آمدن یه نمایشگاه آیفارم استفاده می‌کنند، این نمایشگاه موقعیت خوبی دارد و دسترسی به آن آسان است.

به لحاظ زمان برگزاری اگرچه مهرماه زمان آغاز فصل شروع کاشت در کشاورزی است، اما همه کشاورزان در همین ابتدای کار، که البته برخی از کشاورزان کار خود را از ابتدای شهریور آغاز می‌کنند، یکی - دو روزی را فرصت دارند تا به نمایشگاه بیایند و از آنچه که در این رویداد در معرض دید عموم گذاشته شده بهره ببرند.

این امر از آن رو مورد اشاره قرار گرفت تا به کسانی که از زمان برگزاری نمایشگاه انتقاد می‌کنند پاسخ داده شود.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای