آخرین خبرها:
شناسه خبر: 19737

آلودگی کنجد سیاه در نانوایی‌ها

کنجد سیاه به دلیل غیرقابل تشخیص بودن آلودگی‌های احتمالی با چشم غیرمسلح، در تمامی نانوایی‌های باید ممنوع شود.

آلودگی کنجد سیاه در نانوایی‌ها
کنجد سیاه به دلیل غیرقابل تشخیص بودن آلودگی‌های احتمالی با چشم غیرمسلح، در تمامی نانوایی‌های باید ممنوع شود.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، به دلیل واردات کنجد از کشورهای همسایه‌ شرقی (افغانستان و پاکستان) و رعایت نکردن نکات بهداشتی قابل اطمینان در مراحل داشت، برداشت، دپو و انتقال و حمل و نقل آن به ایران و حتی غیر قابل اطمینان بودن نگهداری کنجدها در انبارهای داخل کشور، خریداران و نانوایی های استفاده کننده از کنجد سیاه به طور مکرر با آلودگی‌هایی از جمله فضولات حیوانی (فضله‌ موش) مواجه شده‌اند.
بسیاری از کارشناس بهداشت معتقدند نانوایان نباید کنجد سیاه را مصرف کنند و موظف هستند که فقط از کنجد سفید استفاده کنند.
نان کنجدی یا به اصطلاح خشخاشی طرفداران بسیار زیادی در کشور دارد؛ اما نحوه نگهداری کنجد در محل نانوایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است در واقع اگر کنجد خوب نگهداری نشود و در رطوبت بسیار بالا و شرایط نامناسب نگهداری شود احتمال انتقال آلودگی و بیماری بسیاری را ایجاد می‌کند.
با توجه به مضرات استفاده از کنجد سیاه شهروندان در صورت مشاهده‌هر گونه تخلف بهداشتی به ویژه استفاده از کنجد سیاه به جای کنجد سفید در پخت انواع نان، مراتب را به وزارت بهداشت و شبکه‌بهداشت و درمان محل اقامت خود اطلاع دهند تا ضمن برخورد با متخلفان، زمینه‌ تهدید سلامت شهروندان از بین برود.
دیدگاه تان را بنویسید

  • بهروز پاسخ به نظر

    اداره بهداشت خودشان هرروز نان می خرند نمی بینند این همه کنجد سیاه روی نان را ضمنا نانوایان بعلت سود بیشتر ازفروش نان بدون کنجد طفره میروند .

چندرسانه‌ای