آخرین خبرها:
شناسه خبر: 16907

افزایش 40درصدی قیمت جو دامی در بازار

مدیرعامل اتحادیه دام سبک با اشاره به افزایش 40درصدی قیمت جوی دامی در بازار گفت: قرار شده به دامداران تا سقف 200میلیون تومان با دامدار کارت پرداخت شود

افزایش 40درصدی قیمت جو دامی در بازار
مدیرعامل اتحادیه دام سبک با اشاره به افزایش 40درصدی قیمت جوی دامی در بازار گفت: قرار شده به دامداران تا سقف 200میلیون تومان با دامدار کارت پرداخت شود که این عدد با توجه به هزینه های تولید کافی نیست.
افشین صدر دادرس در گفتگو با اخبار سبز کشاورز اظهار داشت: طبق آنچه که انجمن واردکنندگان نهاده های دامی اعلام کرده، با حذف ارز دولتی قیمت جو و ذرت 12هزار و کنجاله سویا 17هزار تومان می شود.
وی افزود: کاه، یونجه و سبوس هم از دیگر نهاده های مورد نیاز دام سبک است و اعتبار تا سقف 200میلیون تومان کمک چندانی به دامدار نمی کند.

ضرورت کمک بلاعوض دولت به دامداران با منابع حاصل از آزادسازی نرخ ارز

مدیرعامل اتحادیه دام سبک تصریح کرد: پیشنهاد ما به وزارت جهاد کشاورزی این بوده که منابع حاصل از آزادسازی ارز در بخش دامپروری را به صورت بلاعوض به دامداران بدهد تا هر دامدار به نسبت دام خود از آن بهره مند شود که امیدوارم مسئولان به این پیشنهاد توجه کنند.
صدر دادرس گفت: اگر قرار باشد این منابع از بخش دامپروری خارج شود، دامداران متضرر می شوند.
وی با اشاره به این که کمتر از 10درصد نهاده های دام سبک با ارز ترجیحی تأمین می شد، گفت: 90درصد نهاده ها را دامداران دام سبک با قیمت 9هزار تومان تأمین می کردند، اما حالا با آزادسازی قیمت ارز قیمت جو در برخی شهرستان ها به کیلویی 12 تا 14هزار تومان رسیده که رشد تقریباً 40درصدی را نشان می دهد که روی قیمت تمام شده گوشت تأثیر می گذارد.
صدر دادرس قیمت دام زنده را هم 73هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت گوشت نیز در بازار 160 تا 200هزار تومان است و نظارتی هم روی آن نیست و در نبود نظارت، مافیای دلالان هرگونه بخواهند در بازار عمل می کنند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای