آخرین خبرها:
شناسه خبر: 20187

بازار آشفته سیب‌ زمینی در همدان

همدان قطب تولید سیب‌زمینی کشور است، اما قیمت این محصول در استان همدان به بیش از ۱۷ هزار تومان رسیده است

بازار آشفته سیب‌ زمینی در همدان
همدان قطب تولید سیب زمینی کشور است، اما قیمت این محصول در استان همدان به بیش از ۱۷ هزار تومان رسیده است.
اخبار سبز کشاورزی : با وجود اینکه در فصل برداشت سیب‌زمینی تابستانه هستیم، اما قیمت این محصول همچنان بالاست به طوریکه قیمت هرکیلوگرم سیب‌زمینی در بازار همدان که قطب تولید این محصول است تا بیش از ۱۷ هزار تومان رسیده است.
رئیس توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید براینکه قیمت سیب‌زمینی تحت تأثیر واسطه‌گری افزایش دارد، گفت: سیب‌زمینی در سر مزرعه بین ۸ تا ۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود، اما با واسطه‌گری قیمت این محصول به ۱۷ هزارتومان رسیده است.

وضع عوارض 6هزار تومانی برای صادرات هر کیلو سیب‌زمینی وضع عوارض 6هزار تومانی برای صادرات هر کیلو سیب‌زمینی

داریوش سرحدی درباره بالا بودن قیمت سیب‌زمینی در استان همدان به عنوان قطب تولید این محصول، گفت: هیچ مشکلی در زمینه تولید سیب‌زمینی وجود ندارد و در حال حاضر در پیک برداشت این محصول هستیم و قیمت متوسط سیب‌زمینی در مزرعه ۹۵۰۰ و حتی گاهی ۸ تا ۸۵۰۰ تومان است.
او گفت: سیب‌زمینی تا وارد بازار شود چندین مرحله را طی می‌کند و همین موضوع باعث افزایش قیمت این محصول می‌شود این درحالیست که سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده برای افزایش قیمت عمده و خرده فروشی درصدی را معین کرده است به طوریکه سیب‌زمینی دستچین می‌تواند ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش داشته باشد.
رئیس توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید براینکه درمیدان‌بار مشکل واسطه‌گری وجود دارد، افزود: با وجود تمامی جلسات و پیگیری‌های انجام شده متأسفانه به یک وحدت رویه در زمینه قیمت گذاری و کنترل واسطه‌گری‌ها نشدیم حتی با تعزیرات بازدید‌های مشترکی صورت گرفته و با متخلفان برخورد شده است، ولی هنوز رعایت نمی‌شود.
سرحدی گفت: در زمینه تعیین قیمت سیب‌زمینی دو موضوع حداقل واسطه‌گری و صدور فاکتور باید حل شود تا به قیمت واحدی برسیم.
این مقام مسئول با اشاره به فروش محصولات کشاورزی در بازارچه‌های شهرداری نیز تصریح کرد: مصوبه‌ای داشتیم که محصولات کشاورزی با قیمت پایینتر از بازار در این بازارچه‌ها عرضه شود، ولی متأسفانه کسی پای کار نمی‌آید.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای