خبر فوری
شناسه خبر: 13285

با هم در نهانخانه سازمان مرکزی تعاون روستایی

طبقه ششم سازمان مرکزی تعاون روستایی چه خبر است که کارمندان را به آن راهی نیست! مگر آنجا چه می‌کنند که نباید کسی با خبر شود!

با هم در نهانخانه سازمان مرکزی تعاون روستایی
مزرعه سبز : طبقه ششم سازمان مرکزی تعاون روستایی چه خبر است که کارمندان را به آن راهی نیست! مگر آنجا چه می‌کنند که نباید کسی با خبر شود! چه می‌شود که برخلاف چندین معاون دیگر وزیر که در نشست‌های مطبوعاتی رسانه‌ای دهه فجر به دلیل شفافیت خبررسانی صرفا از آنها تشکر می‌شود؛ اما در سازمان تعاون روستایی ده‌ها کارت هدیه 500 هزار تومانی و میلیون‌ها تومان حق‌المشاوره پرداخت می‌گردد؟ اما در همان حال به برخی پرسنل رسمی گفته می‌شود شما اضافه کاری زیادی گرفته‌اید و باید برگردانید؟ راستی در نهانخانه آنجا چه خبر است؟
مطلب زیر نامه جمعی از کارکنان سازمان مرکزی تعاون روستایی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی است تا وزیر بداند که سکوت کردن در مقابل عملکرد سازمان موجب چنین عکس العمل هایی می شود دیر یا زود.

جهاد ما این چنین نبود

تعدادی از کارمندان سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با ارسال نامه ای سرگشاده خطاب به آقای ساداتی نژاد از عملکرد و اقدامات متکبرانه توهین آمیز و فرا قانونی تیم مدیریتی جدید این سازمان گلایه کردند.
در بخش هایی از این نامه آمده است:
جناب آقای ساداتی نژاد؛
جنابعالی در ابلاغ اولیه حکم رئیس جدید سازمان جناب آقای دکتر قادری، صراحتا تبدیل این سازمان به سازمان جهاد سازندگی را از وظایف اساسی ایشان اعلام نمودید.
فارغ از اینکه پس از اصلاح حکم ، این رسالت از حکم ابلاغی حذف شد ، اما بی تردید در باور و تعهد شما به ارزش روحیه جهادی و احیای جهادسازندگی که حتی در سخنان رئیس جمهور هم بارها به آن تاکید شده قطعا تغییری به وجود نیامده است.
جناب وزیر!
آنچه در چند ماه گذشته از اقدامات ، انتصابات رفتار فردی ، سلوک اجتماعی و ضوابط اداری آقای قادری فر و افراد تیمشان که جمیعا از خارج وزارت جهاد کشاورزی اتوبوسی وارد سازمان شده اند دیده ایم، کوچکترین نشانه ای از روحیه جهادی و مدیریت اسلامی وجود نداشته است.
آقای قادری فر بجز افرادی که با خود از خارج سازمان و وزارت جهادکشاورزی و حتی دولت! آورده و تمام مقدرات سازمان و نیروهای آن را به آنها سپرده هیچ فرد دیگری را لایق هم صحبتی و اعتنا نمی داند.
مرامی و رفتاری برخلاف شعار معروف "همه با هم " جهاد سازندگی
ایشان حتی پاسخ مکاتبات نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس را نمی دهد و آنها را لایق مکاتبه نمی داند.
غالب وقت ایشان در خارج سازمان می گذرد لذا مقدرات و اختیار کامل سازمان را به مشاور عالی جناب شاهمیری می سپارد .فردی که حتی پست اداری مشخصی هم در سازمان ندارد .
رفتار ارباب گونه و توهین آمیز آقای شاهمیری حتی با نیروهای ارزشی و انقلابی سازمان منزجر کننده ، تاسف بار و شرم آور است.
آیا اینان می خواستند جهاد سازندگی را که تبلور برادری ، برابری و احترام بود احیا کنند؟
آقای قادری فر در پنج ماه گذشته تقریبا تمامی مدیران پیشکسوت و توانمند سازمان را بدون هیچ ضابطه خاصی عزل، تعدادی را از سازمان اخراج و بجای همه آنها دوستان و آشنایان و افرادی بدون کمترین سابقه در تعاون روستایی جایگزین کرده است.
طبقه ششم سازمان محل استقرار ایشان و مشاورینشان هیچ ارتباطی با سایر بخشهای ستادی سازمان ، نهادهای مرتبط یا مدیریت های استانی (به استثنای امور مالی) نداشته و یادآور یک نوع طبقه اشرافی و درباری با اختیارات نامحدود می باشد.
با وجودیکه هیات مدیره یکی از ارکان اساسی سازمان تعاون روستایی است اما از نظر دکتر قادری فر اعضای هیات مدیره در سازمان جایگاهی و نظر آنها کمترین ارزش و تاثیری در برنامه های سازمان ندارند و جز مواردی که به امضای آنها نیاز باشد آنها را به حضور نمی پذیرد.
معاونان منصوب ایشان به هیچ عنوان بدون وقت قبلی و تشریفات زجر آور و توهین آمیز به همکاران و حتی مدیران ستادی و استانی اجازه ملاقات نمی دهند و هرگز پاسخگوی تماس تلفنی نیستند.
در حالیکه شعار دولت احترام و عزت مردم است رییس سازمان و معاونین جدید بیشتر دفتر داران را با افرادی غریبه، تندخو و بی نزاکت جایگزین کرده که جمله ثابت "دکتر جلسه دارند " تنها پاسخ آنها به درخواست ارتباط تلفنی است و تقاضای ملاقات با آنها هم با جمله مشهور "وقت قبلی گرفته اید ؟" پاسخ داده می شود.
طرح های بدون پشتوانه فنی، تجربی و منطقی مانند کشاورزی قراردادی که بزودی موجی از اعتراض را از کشاورزان طرف قرارداد شاهد خواهید بود ، طرح بازارگام و واگذاری سهم کالاهای اساسی شرکت های تعاونی روستایی به یک شرکت خصوصی، انعقاد قرارداد با شرکت های خاص بدون رعایت ضوابط حقوقی ، جابجایی فاحش منابع اعتباری و درآمدی و فروش محصولاتی مانند زعفران به اشخاص حقیقی (بدون رعایت اصول محاسباتی ) ، مجبور کردن اتحادیه ها به پرداخت هزینه های اداری و تشریفات، سفرهای متعدد و مراسم بصورت نامتعارف …. که همگی دارای ایرادات اساسی قانونی و حقوقی است و بزودی گریبان همه بخشهای وزارت جهاد کشاورزی را خواهد گرفت ، تنها ره آورد این گروه بوده است.
نتایج این اقدامات متهورانه و غیر قانونی بزودی شما را هم آماج انتقادات و چالش جدی قرار خواهد داد.
آنچه ما از جهاد سازندگی ،روحیه جهادی و ارزش های انقلابی و اسلامی دیدیم و شنیدیم اینچنین نبود.
جناب وزیر تا دیر نشده فکری اساسی به حال وضعیت فاجعه بار سازمان مرکزی تعاون روستایی نموده و این سازمان از از چنگال این گروه نجات دهید پیش از آنکه فروپاشی کامل این سازمان به یادگاری تلخ از دوره وزارت شما تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای