خبر فوری
شناسه خبر: 43575

غذای سالم درگرو تولید سالم

برگزاری دهمین دوره نمایشگاه جامع کشاورزی از 12 تا 15 دی‌ماه امسال، فرصت مناسبی است که علاقه‌مندان بسیاری را مانند دوره‌های گذشته جذب خود کند.

غذای سالم درگرو تولید سالم

اخبار سبز کشاورزی؛ سمیه لطفی| هر ساله کشاورزان، مزرعه‌داران، باغداران، شرکت‌های کشاورزی، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان انواع کود، سم و آفت‌کش‌ و… از جمله مخاطبان اصلی این نمایشگاه به شمار می‌روند.

می‌توان گفت برگزاری نمایشگاه جامع کشاورزی فرصت مناسبی است برای فعالان، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان کود تا از برنامه‌ها و سیاست‌های دست اندرکاران این صنعت آگاه شوند و مطالبات آنها از دولت، وزارت صمت، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه پیگیری شود.

کودهای شیمیایی از مهم‌ترین اقلام در بخش کشاورزی

باید در نظر داشت که کودهای شیمیایی از جمله مهم‌ترین اقلام مورد نیاز در بخش کشاورزی به‌شمار می‌روند که تاثیر به‌سزایی بر افزایش کیفیت، افزایش تولید و باروری خاک برای تولید محصولات کشاورزی دارند.

تولید کود و سم ضمن تاثیرگذاری مثبت بر روند تولید محصولات کشاورزی، سهم قابل توجهی در ایجاد اشتغال و جلوگیری از خروج ارز از کشور دارد و کشاورزان استفاده صحیح از کودها (کود مناسب، مقدار مناسب، در مکان و در زمان مناسب) می‌توانند به‌طور پایدار بازده، درآمد و معیشت خود را افزایش دهند و همچنین موجب رونق و توسعه در بخش کشاورزی شوند.

حفاظت از امنیت غذایی

در این راستا، انجمن صنفی تولیدکنندگان کودهای کشاورزی نیز در سال‌های اخیر بنای خود را همواره بر رشد تولید و حمایت از تولیدکننده داخلی گذاشته و حفاظت از امنیت غذایی را از جمله اهداف اصلی و راهبردی خود قرار داده است.

تامین نیاز بیش از ۴ میلیون کشاورز با تولیدات داخلی

مهندس صیاد فرهادی، رئیس انجمن تولیدکنندگان کود کشور در این باره معتقد است که با وجود تمام مشکلات در این صنعت، شاهد حضور شرکت‌های قدرتمند عرصه تولید انواع کودهای کشاورزی هستیم که با سرمایه‌گذاری سنگین، تمام زیرساخت‌های مورد نیاز جهت خودکفایی در این صنعت را بنا نهاده و اشتغال قابل‌توجهی در کشور به وجود آوردند و در واقع همه تولیدکنندگان دست به دست هم داده‌اند تا امنیت غذایی کشور محقق شده و نیاز بیش از ۴ میلیون کشاورز از تولیدات داخلی تامین شود.

رفع نیازهای کودی کشور

گفتنی است، انجمن تولیدکنندگان کود کشور منظور ایجاد هماهنگی و نظارت بر کار تولیدکنندگان کود و همچنین ایجاد رابطه تنگاتنگ با کلیه نهادهای درگیر با مسأله کود و برنامه‌ریزی برای میزان و چگونگی تولید کودهای مختلف ایجاد شد و در حال حاضر با توجه به حضور کارشناسان و متخصصین با تجربه قادر است نیازهای کودی کشور را برطرف کرده و کشور را از توسل به کارشناسان و تولیدکنندگان خارجی بی‌نیاز کند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای