خبر فوری
شناسه خبر: 44117

چرا ترکیب آینده کمیسیون کشاورزی مهم است؟/ بخش دوم

یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که در مجلس یازدهم از سوی کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مطرح شده است و می‌توانست چهره بخش کشاورزی را متحول و بسیاری از چالش‌های بخش کشاورزی در حوزه‌های مختلف را حل کند، طرح "امنیت غذایی" است که در سوی کمیسیون کشاورزی کار فشرده و قوی بر روی آن انجام شد و مشورت‌های لازم نخبگانی نیز بر روی آن صورت گرفت و نهایتاً در صحن هم مطرح شد.

چرا ترکیب آینده کمیسیون کشاورزی مهم است؟/ بخش دوم

اخبار سبز کشاورزی؛ محمد قربانی. استاد دانشگاه فردوسی مشهد| این طرح لکن از سوی کمیسیون تخصصی مجمع تشخیص بر بندهایی از آن به جهت عدم همسویی با سیاست‌های کلی و اسناد بالادستی نقدهایی وارد شد. بندهای مورد اختلاف این طرح در چندین جلسه مشترک کمیسیون مجمع و کمیسیون کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و هم‌اکنون به دلیل طرح‌های اولویت‌دار دیگر، فرصت طرح در صحن پیدا نگرده است.

با توجه به این مهم، ترکیب آینده کمیسیون کشاورزی از آن جهت مهم است تا این طرح که بیش از ۷۰ درصد مسیر تصویب را گذرانده، در ابتدای مجلس آینده از سوی نخبگان متخصص و کاربلد و مسلط بر موضوعات چالشی کشاورزی حاضر در کمیسیون کشاورزی آخرین ویرایش‌ها بر روی آن صورت گیرد و ضمن طرح در صحن با دفاع قوی کارشناسی، فضای لازم برای تصویب آن را فراهم آورند تا همانند کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم که در ابتدای دوره طرح اصلاح  قانون تضمینی محصولات کشاورزی را به قانون تبدیل کرده و در آن شورای قیمت‌گذاری را طراحی کردند و تاکنون منشا اثرات مثبت زیادی بر انگیزه تولیدکنندگان کشاورزی و به‌تبع آن افزایش تولید کشاورزی بوده، بتواند به تحول در کشاورزی منتج شود.

درواقع قانون اصلاح قانون تضمینی محصولات کشاورزی و قانون امنیت غذایی قابل تصویب در آینده مکمل یکدیگر بوده و می‌توانند آینده خوبی را برای کشاورزی و کشاورزان ایران رقم بزنند.

امید این که با تشکیل کمیسیون کشاورزی قدرتمند مرکب از متخصصین کشاورزی، طرح امنیت غذایی به سرعت مورد تصویب قرار گیرد و تصاویر خوبی در آینده در بخش کشاورزی شکل گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای