خبر فوری
شناسه خبر: 46044

مهندس اسکندری، نامزد انتخابات ریاست جمهوری

وزارتخانه رئیس جمهور پَروَر

در آخرین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری، مهندس محمدرضا اسکندری با کوله‌باری از تجربه کاری، کارشناسی، مدیریت استانی، مدیریت ملی و... با شناسنامه خود وارد ستاد ثبت نام در وزارت کشور شد و نام محمدرضا اسکندری را در جدول ۸۱ نفره نامزدها ثبت کرد.

 وزارتخانه رئیس جمهور پَروَر

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ اینک جدای از حضور وزیر اسبق کشاورزی (که با خدمت در سازمان اقتصادی کوثر نیز خدمات بی‌نظیری را به خانواده شهدا عرضه کرده) ۸۱داوطلب مستقل یا وابسته به انواع جریانات سیاسی ریز و درشت ثبت نام نمودند.

در ضمن ۴۵ داوطلب از جریانات سیاسی راست‌گرا و ۱۷ نامزد از احزاب اعتدال و توسعه در این مدت ثبت نام نموده‌اند.

 چرا اسکندری به میدان آمد

اسکندری ۶۵ ساله که امروز به میدان آمده از زمانی که ۲۰ ساله بود خدمت خود را با تمام انرژی در مراکز جهاد سازندگی استان خوزستان آغاز کرد و شیفت کاری او از ۸ ساعت در برخی روزها به ۱۸ ساعت می‌رسید.

وی که از دانشگاه دولتی خوزستان در رشته کارشناسی مهندسی کشاورزی فارغ التحصیل شده بود با کسب یک دهه تجربه کاری در روستاها و مراکز تولید کشاورزی و همراهی و همکاری با کشاورزان منطقه و پس از کسب موفقیت‌های به دست آمده در سال ۱۳۶۸ دعوت شد تا ریاست سازمان جهاد سازندگی استان خوزستان را بپذیرد.

مهندس اسکندری، نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2

آغاز مدیریت در سطح ملی و کشوری

سال ۷۶ مصادف با حرکت ملی مهندس اسکندری و تجربه مدیریت در سطح ملی بود که در موسسه جهاد استقلال به عنوان مدیر عامل آغاز به کار کرد.

خستگی‌ناپذیری، انتقادپذیری و کار مشارکتی اسکندری موجب شد تا در سال ۱۳۸۰ سازمان امور عشایر (۲۵ درصد گوشت قرمز کشور و مقدار معتنابهی از لبنیات مورد نیاز کشور را عشایر تامین می‌کنند) بپذیرد.

نجات از وابستگی به گندم

 اما وابستگی به گندم در کشوری که از همه سو تحریم شده بود، معضلی برای کشور پدید آورد و به همین جهت وزیر وقت جهاد کشاورزی مهندس محمود حجتی را بر آن داشت تا از اسکندری بخواهد تجارب کاری و کارشناسی خود در منطقه خوزستان (رتبه اول تولید گندم کشور در بین استان‌ها) را در کسوت مجری طرح گندم (نقشی در حد معاون وزیر) پیاده و عملیاتی نماید.

 کارناوال و جشنواره ملی خودکفایی گندم

در زمان مدیریت وی در جایگاه مجری طرح گندم، نخستین جشن خودکفایی گندم، لبخند رضایت را به مدیران سیاسی، اقتصادی هدیه کرد.

اقبال مدیران ارشد نظام

این بود که نام مهندس محمدرضا اسکندری مدیر جنوبی خوزستانی پرکار و کم ادعا بر زبان مسئولان کشوری و نمایندگان مجلس جاری شد و دولت بعدی رزومه وی را به عنوان یک مدیر ارشد موفق در دستور کار خود قرار داد.

تجربه صدارت

 در ابتدای کار دولت نهم محمود احمدی‌نژاد نفر اول سرلیست وزارت جهاد کشاورزی را به نام محمدرضا اسکندری اختصاص داد.

مهندس اسکندری در کاخ کشاورزی مستقر به سرعت تیم مدیریتی معاونین وزیر،  مدیران کل و روسای سازمان‌های استان‌ها را به همکاری دعوت کرد.

 متاسفانه کاخ کشاورزی که به عنوان هویت و نماد ملی کشاورزی در ایران و دنیا معروف بود در دوران بعد از وزارت اسکندری به ثمن‌‌بخس (رایگان) از دست رفت و وزارتخانه خیابان به خیابان به همراه پرسنل وزارتخانه پراکنده شد، در صورتی که اگر او در وزارتخانه حضور داشت با اقتدار مدیریتی خود، هرگز اجازه چنین برخوردی را با کاخ کشاورزی نمی‌داد.

مهندس اسکندری، نامزد انتخابات ریاست جمهوری 3

ویژگی‌های وزیر اسکندری

به گفته همراهان مهندس اسکندری، مدیر پروری در ایام صدارت از ویژگی‌های وی بود، به نحوی که مشاوران جوان وزیر و مدیران جوانی که وی به کار گمارده بود در دولت‌های دهم تا سیزدهم و امروز در مصدر کارهای ملی از مدیر کلی، ریاست سازمان استان تا معاون وزیر قرار داشته و دارند.

افتخار خدمت به خانواده شهدا

 اسکندری در دولت دهم از وزارتخانه جدا شد تا قدرت کاری خود را در خدمت خانواده شهدا و ارتقای جایگاه اقتصادی مجموعه‌های زراعی، باغی، دام و طیور، کارخانجات و صنایع لبنی، فرآوری و صنایع مختلف لوازم خانگی و... آن بخش قرار دهد و طی سال‌های ۱۳۸۸ الی ۱۴۰۰ طرح‌های اقتصادی و صنعتی و کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر که مدیرعاملی آن را پذیرفته بود یادگار آن ایام است.

مدیری از جنس کار در منطقه آزاد

اسکندری در سال‌های ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۱ با سمت مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند سعی در ارتقای جایگاه اقتصادی آن منطقه داشت و نظرات کارشناسی و مدیریتی خود را به اجرا درآورد.

مهندس اسکندری، نامزد انتخابات ریاست جمهوری

قضاوت عملکرد

باید پذیرفت هر مدیری فراز و نشیب‌های کاری، افت و خیزها،  شکست و موفقیت‌هایی دارد که کارنامه کاری وی را تشکیل می‌دهد، اما قضاوت را باید در ظرف زمان، شناخت سلیقه و اعتبار مدیران بالادستی و جبر و اختیار سه قوه حاکم بر کشور سنجید و نتیجه گرفت.

خستگی‌ناپذیری اسکندری

این مرد آبدیده چه روزهایی که در روستاهای گرم و سوزان خوزستان مزرعه به مزرعه را با پای پیاده طی می‌نمود و با یک وعده غذا کار می‌کرد و چه ایامی که در طبقه ۱۹ کاخ کشاورزی فرمان اجرایی صادر می‌کرد و یا زمانی که در بنیاد شهید یا منطقه آزاد اروند با دوستان و همکاران، شبانه‌روزی کار می‌کرد هرگز از کار و یا سمت اجرایی و مدیریتی گلایه نداشت و هر روز را با شدت بیشتر از دیروز تلاش می‌نمود.

سیاستمدار غیرسیاسی

محمدرضا اسکندری سیاستمدار و مدیر اجرایی است که توانمندی‌های خود را از روستاهای گرم و تفتیده خوزستان تا مرکز و پایتخت کشور تجربه کرده با کارشناسان و مدیرانی که چندین دهه با وی همراه بوده یا بعدها راهشان را جدا کرده‌اند بر دست پاکی، دوندگی، دقت نظر، دادن مسئولیت و اختیارات همراه با پاسخگویی و مسئولیت پذیری،  پیگیری و نتیجه‌گیری وی شهادت می‌دهند.

 مدیری از جنس امنیت غذایی

 اسکندری هرگز حزبی و جناحی نشد، گرچه سیاست را خوب می‌شناخت اما زیر علم گروه‌ها و جناح‌ها نرفت.

 وی با مدیران هر دو جناح کار کرد، اما هرگز نام و تابلوی جناحی خاص بر پیشانی وی حک نشد و همین یک موضوع می‌تواند امکان کار بیشتر از سطح وزارت را به وی بدهد.

اینک که مدیری از جنس امنیت غذایی و برخاسته از عرصه کشاورزی همراه با ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی و بیست و اندی میلیون جمعیت کشاورز و روستایی به میدان آمده به نظر می‌رسد همراهی همکاران سابق و فعلی، همفکران، هم‌دانشگاهیان،  همشهریان، پرسنل وزارتخانه و استان‌ها، همچنین نیروهای همکار بنیاد شهید و دیگر سازمان‌ها و نهادها بتواند این حرکت را شورآفرین کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

  • رحمان شریفی پاسخ به نظر

    مملکت ما نیاز فوری به جهادگرانی مثل مهندس اسکندری دارند... دلسوز و بی حاشیه و جدا از گروه های فشل و بی خاصیت متل اصولگرا و اصلاح طلب و...
    مرد کار و کار وکار.
    برای ایشان آرزوی موفقیت داشته و دارم.
    برای نجات مستضعفان و محرومین از بند سردمداران و دولت های ناکارآمد

  • عمار صالحی فارسانی پاسخ به نظر

    با سلام
    مدیری از جنس مردم. دلسوز، وطن دوست، ولایت محور

  • ناشناس پاسخ به نظر

    درجهادکشاورزی خیلی افرادمتعهد،کاردان وخالص ومردمدارودلسوزتراز آقای اسکندری بودند که هرکز دیده نشدند،اما به آنها اجازه رشد داده نشد.

چندرسانه‌ای