خبر فوری
شناسه خبر: 42717

سگ‌ها چگونه فکر می‌کنند؟

بخش پنجم سگ‌ها همانند موجودات دیگر با توجه به سن و سال خود نیازهای متفاوتی دارند که نوع تفکر آنها متناسب با نیازشان می‌‌تواند متفاوت باشد. اخبار سبز

سگ‌ها چگونه فکر می‌کنند؟

بخش پنجم

سگ‌ها همانند موجودات دیگر با توجه به سن و سال خود نیازهای متفاوتی دارند که نوع تفکر آنها متناسب با نیازشان می‌‌تواند متفاوت باشد.
اخبار سبز کشاورزی ؛ دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربیتی و پرورش سگ «بیبرو» | بسیاری از مربیان بر این باور هستند که سگ‌ها صرفاً در حال به سر می‌برند و گذشته و آینده برای آنها مفهومی ندارد؛ این گفته زمانی می‌تواند درست باشد که صرفاً با ابزار رفتارگرایی به سگ‌ها نگاه کنیم. این در حالی است که نظریه‌های بسیاری وجود دارد که می‌تواند ثابت کند سگ‌ها به گذشته فکر کرده، در حال زندگی می‌کنند و گذشته و حال آنها در آینده تاثیر خواهد داشت.

محیط زندگی عامل تغییر در رفتار سگ‌ها

محیط زندگی عامل تغییر در رفتار سگ‌ها
این‌که سگ‌ها در لحظه فکر می‌کنند کاملاً درست است؛ ولی فکر کردن سگ‌ها به دو قسمت تقسیم می‌شود، شکل ظهور کرده فکر کردن فرآیندی است که درون مغز اتفاق می‌افتد.
سگ‌ها در فکر کردن از ابزارهای متفاوتی استفاده می‌کند که این ابزارها توسط حواس بینایی، بویایی و شنوایی و در قالب کلیدهایی در سگ به‌کار گرفته می‌شود.
هر جا که لازم باشد سگ می‌تواند برای تصمیم بهتر، از این کلیدهایی استفاده کند که باعث می‌شود سگ دقیق‌تر و قاطع‌تر تصمیم بگیرد و این دقت و قاطعیت منجر به این می‌شود که سگ‌ها دارای بیش‌ترین شایستگی زیستی در زندگی با انسان‌ها باشند.
سگ‌ها به‌صورت انفرادی رفتارهایی را از خود بروز می‌دهند که در صورت زندگی در یک خانواده چند نفره این رفتارها به ندرت دیده می‌شود. همچنین سگ‌ها در صورت زندگی در جمعیت‌های بزرگ‌تر رفتارهایی را نشان می‌دهند که این رفتارها در زندگی انفرادی و در خانواده متفاوت است.

چگونه با سگ‌مان در منزل ارتباط صمیمانه داشته باشیم؟

چگونه با سگ‌مان در منزل ارتباط صمیمانه داشته باشیم؟
تمامی موجودات تمایل دارند از اتفاقات ناگواری که در گذشته برایشان اتفاق افتاده است، درس بگیرند و آن را به فراموشی بسپارند.
اتفاقاتی که برای یک سگ خیابانی در کودکی می‌افتد، ممکن است با دیگر با هر رفتار دیگری خاطره‌سازی شود که گاه حجم درد این خاطره‌ها می‌تواند آنقدر باشد که سگ را از زندگی بازدارد؛ ولی باتوجه به علم عصب‌شناسی می‌دانیم که هر چه از زمان وقوع یک حادثه فاصله بگیریم، شدت آن برای ما کمتر و مقاومت ما نسبت به عاملی شبیه به آن واقعه و درد و رنج متاثر از آن کمتر خواهد شد و این مکانیسم دفاعی است که بدن برای زیست اتخاذ می‌کند.

نقش محیط در بروز رفتارهای طبیعی سگ

نقش محیط در بروز رفتارهای طبیعی سگ
پس اگر بگوییم سگ‌ها در لحظه زندگی می‌کنند صرفاً توانسته‌ایم سطحی از تفکر سگ‌ها را بیان کنیم.
سگ‌ها می‌توانند خوشایند بودن و ناخوشایند بودن واقعه‌ای را در ابتدا درک و در ادامه پیش‌بینی کنند. هرچه پیش‌بینی سگ‌ها از وقوع وقایع دقیق‌تر باشد، شایستگی زیستی آنها نیز بالاتر می‌رود؛ در نتیجه به‌دلیل وجود شایستگی زیستی بالاتر این سگ میتواند روابط بهتری را با موجودات پیرامون خود برقرار کند که مهم‌ترین موجود می‌تواند انسان باشد.
سگ‌ها موجوداتی هستند که توانسته‌اند در طول تاریخ خود را در زندگی انسان‌ها وارد کنند و در این مسیر هرچه جامعه بشری رشد بیشتری داشته زادولد این‌گونه نیز افزایش پیدا کرده و تعدد انواع این گونه نیز اتفاق افتاده است.

آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو

آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو
فرض را بر این بگذارید که سگی ولگرد در خیابان به‌صورت آزاد در حال پرسه‌زدن است، این به تنهایی می‌تواند نشان دهد که منابعی در نزدیک‌ترین نقطه آن مکان وجود دارد که سگ در حال نگهبانی و استفاده از آن منابع است.
چه بخواهیم و چه نخواهیم سگ‌ها مدیریت منابع مورد نیاز خود را در محیط در اختیار دارند و نسبت به‌گونه‌های ضعیف‌تر شانس بقای بالاتری دارند، مگر اینکه گونه دیگری بخشی از آن محیط‌زیست را اشغال کرده باشد.
سگ‌ها تاکنون توانسته‌اند رفتارهای خود را متناسب با محیطی که در آن قرار می‌گیرند تغییر دهند، این توانایی تغییر دادن باعث شده است که سگ‌ها موجوداتی باشند که از نظر تعداد و حتی تراکم نسبت به بسیاری از درندگان فعالیت و تعدد بیشتری داشته باشند.
سگ‌ها به گونه‌ای فکر می‌کنند که شرایط بر آنها القاء می‌کند، پس متغیرهای تعیین‌کننده برای یک تفکر منجر به ایجاد شایستگی زیستی می‌‌تواند بسیار زیاد باشد و می‌توان به‌صورت کلی آنها را به سه متغیر محیط زیست یا همان طراحی محیط و ژنتیک و موجوداتی که با سگ در ارتباط هستند، تقسیم‌بندی کرد.
پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/bibroclub/
تلفن تماس: ۰۹۳۶۲۶۱۵۱۷۱
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای