آخرین خبرها:
شناسه خبر: 26575

برنج‌ گران شد

برنج‌ گران شد/ قیمت برنج هم‌زمان با آغاز فرایند خرید توافقی این محصول در بازار‌های مازندران افزایش یافت.

برنج‌ گران شد
قیمت برنج هم‌زمان با آغاز فرایند خرید توافقی این محصول در بازار‌های مازندران افزایش یافت.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه بیش از ۲ و نیم تن برنج پرمحصول ندا و شیرودی در ۴۸ ساعت گذشته از شالیکاران مازندرانی خریداری شده است، گفت: با آغاز خرید توافقی برنج قیمت این محصول در بازار‌های استان ۲ تا ۵ هزار تومان افزایش یافته است.
او افزود: قیمت خرید توافقی تغییری نکرده است و همچنان هر کیلوگرم ندا ۳۳ هزار تومان و هر کیلوگرم برنج شیرودی ۴۱ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری می‌شود.

انباشت برنج در انبار‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه انباشت برنج در انبار‌ها و اختلاف قیمت این محصول در مازندران و بازار‌های سایر استان دلیل اصلی رکود در بازار برنج ایرانی بود، ادامه داد: خرید توافقی یکی از راهکار‌های حمایت از کشاورزان و خروج از رکود بازار برنج بود که با آغاز این فرایند بازار این محصول نیز رونق نسبی گرفته است.
عنایتی گفت: قیمت فعلی برنج‌های پرمحصول با توجه به هزینه‌های تولید برای کشاورز راضی کننده نیست، اما با توجه به خرید توافقی که به نظر حجم آن در روز‌های آینده بیشتر نیز شود، رویکرد بازار به نفع کشاورزان خواهد شد.
او افزود: مقرر شده است ۵۰ هزار تن برنج پرمحصول از شالیکاران خریداری شود، اما در صورت استقبال کشاورزان محدودیتی در خرید وجود ندارد.
خرید توافقی ارقام پرمحصول برنج کشاورزان از ۲۳ آذرماه با راه اندازی ۷ مرکز آغاز شده است و بر اساس آن برنج‌های ندا و شیرودی با ۸ تا ۱۰ درصد شکستی هر کدام به ترتیب با ۳۳ و ۴۱ هزار و ۸۰۰ تومان از شالیکاران خریداری می‌شود.
مازندران سالانه ۹۰۰ هزار تن برنج سفید تولید می‌کند که بر اساس برخی آمار‌هایی که اتحادیه شالیکوبی داران مازندران ارائه داده است حدود ۷۰درصد آن انبار شده است که نیمی متعلق به کشاورزان و مابقی هم دراختیار تاجران برنج است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای