آخرین خبرها:
شناسه خبر: 16641

تصمیم جسورانه دولت برای اصلاح قیمت‌ها

اقدام دولت در رابطه با اصلاح قیمت‌ها و حذف یارانه‌ها را باید به فال نیک گرفت و در انجام این تصمیم دولت را کمک کرد.

تصمیم جسورانه دولت برای اصلاح قیمت‌ها
مزرعه سبز : اقدام دولت در رابطه با اصلاح قیمت‌ها و حذف یارانه‌ها را باید به فال نیک گرفت و در انجام این تصمیم دولت را کمک کرد.
باید همگی کمک کنیم تا دولت در این امر مهم موفق شود؛ زیرا در اجرای شیوه فعلی، تاکنون چندصد نفر وارد کننده غلات، گوشت، قند، روغن و شکر و همچنین صادرکنندگان بیسکویت، آرد، شکلات و ماکارونی متضرر ‌شد‌ه‌اند.
پیش از این کشاورزان و دامداران با ارز آزاد محصولات خود را تولید می‌کردند؛ اما آقازاده ها با استفاده از ارز ۴۲۰۰تومانی محصولاتی را وارد می کردند که اغلب جزو نیازهای اساسی و ضروری کشور نبود.
مگر کشاورز و دامدار می‌تواند با ارز حاصل از فروش نفت یا تهاتر نفت با غلات تولید برزیل، آرژانتین و آسیای میانه رقابت کند. با سیاست‌های غلظ دولت‌های گذشته هم ارز حاصل از فروش نفت از دست رفت و هم کشاورزی و دامپروری و از طرفی رژیم غذایی کشور تغییر کرد.
در ده‌های گذشته سرانه مصرف لبنیات و گوشت قرمز و سفید در کشور بالا بود که عمده این محصولات به‌طور سنتی تولید می‌شد، اما رانت حاصل از تخصیص ارز دولتی کشاورزی کشور را به گل نشاند؛ زیرا کشاورز و دامدار نتواست در برابر شبکه رانت‌خواران و دلالان ارز۴۲۰۰ تومانی مقاومت کند.
اکنون شاهدیم که کشاورز آب و خاک خود را رها کرده و به حاشیه‌نشینی رو آورده است؛ بسیاری از مزارع از بین رفته، درحالی که راهکاری برای تامین غذای شهرنشین‌ها فراهم نشده است.
همچنین تامین منابع برای واریز یارانه کشور را با مشکلات جدی مواجه کرده، بنابراین همه باید کمربندها را محکم ببندیم و بدون خط و خطوط سیاسی، از این سیاست دولت را حمایت کنیم تا با اجرای درست آن سود حاصل از صرفه‌جویی، صرف بازسازی کشاورزی کشور شود و وزارت جهاد کشاورزی با استفاده از نیروهای مردمی در این امر مهم ملت و دولت را یاری کند.

محمدرضا حسنی

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای