آخرین خبرها:
شناسه خبر: 33378

توسعه بدون حضور بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست

توسعه بدون حضور بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست/ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در مراسم رونمایی از «مرکز اسناد دیجیتال» اتاق بازرگانی تهران

توسعه بدون حضور بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در مراسم رونمایی از «مرکز اسناد دیجیتال» اتاق بازرگانی تهران که دوشنبه 18 اردیبهشت در محل این اتاق برگزار شد، گفت: بدون حضور بخش خصوصی، توسعه کشور امکان‌پذیر نیست و سابقه تاریخی کشورها نشان داده است، کشورهایی توانسته‌اند توسعه یابند که بخش خصوصی توانمند و تاثیرگذاری داشته‌اند.

باید به بخش خصوصی بیشتر میدان و قدرت داده شود

اخبار سبز کشاورزی ، حسین کاظمی | مسعود خوانساری با اشاره به اینکه بخش خصوصی در ایران در طول دهه‌های گذشته (قبل و بعد از انقلاب) دچار فراز و نشیب‌های زیادی بوده و گاه مورد بی‌توجهی قرار گرفته است، افزود: این در حالی است که اکنون بزرگان کشور بحث‌هایی مبنی ‌بر فعالیت بیشتر بخش خصوصی مطرح می‌کنند و بر این باورند که باید به بخش خصوصی بیشتر میدان داده شود.

بخش خصوصی نمی‌تواند به تاریخ خود بی‌توجه باشد

وی با طرح این سوال که چه زمانی می‌توان بخش خصوصی قدرتمند و تاثیرگذاری داشت، گفت: ایجاد بخش خصوصی قدرتمند و تاثیرگذار زمانی محقق می‌شود که بتوان تاریخ و سابقه این بخش را به رخ کشید و آن را به جامعه نشان داد؛ اگر بخش خصوصی بخواهد خود را مطرح کند نمی‌تواند به تاریخ خود بی‌توجه باشد.
رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه سابقه اتاق بازرگانی در ایران به قبل از مشروطیت بازمی‌گردد، اضافه کرد: باید به این سابقه افتخار نمود و موضوع زنده کردن اسناد و آوردن آنها در یک آرشیو و به‌روز کردن آن‌ها کار مهمی بود که امروز از آن رونمایی شد.

لزوم افزایش سرمایه‌های اجتماعی اتاق بازرگانی

خوانساری گفت: از جمله اقدامات دیگری که در هشت سال گذشته سعی کرده‌ایم انجام دهیم، افزایش سرمایه‌های اجتماعی اتاق بازرگانی بود؛ در گذشته اتاق بازرگانی صرفا کار اقتصادی انجام نمی‌داد و در بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی نیز مشارکت داشت.
وی گفت: بخش خصوصی برای حضور در جامعه نمی‌تواند فارغ از مسائل اجتماعی باشد و در طول تاریخ نیز بسیاری از کارهای عام‌المنفعه توسط بخش خصوصی انجام شده است.
خوانساری با اظهار تاسف از اینکه در حال حاضر بخش خصوصی تا حد زیادی جایگاه خود را از دست داده است، ادامه داد: سلبریتی‌ها و افراد دیگری مانند ورزشکاران، اکنون جای بخش خصوصی را در برخی مسائل اجتماعی گرفته‌اند و علت آن هم شاید بی‌توجهی بخش خصوصی به این موضوعات باشد؛ لذا ما در طول هشت سال گذشته سعی بر این داشتیم که توجه بیشتری به این موضوع نشان دهیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با تاکید بر این که سرمایه اجتماعی یک فرد تنها پول و قدرت نیست، گفت: سرمایه اجتماعی محبوبیتی است که فرد در جامعه دارد و امیدواریم که اتاق بازرگانی بیشتر در زمینه سرمایه اجتماعی کار کند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای