آخرین خبرها:
شناسه خبر: 22186

تولید باران با مواد شیمیایی

چینی‌ها می‌گویند در حال برنامه‌ریزی و آزمایش مواد شیمیایی برای مبارزه با خشکسالی شدید در آن کشور، برای تولید باران هستند

تولید باران با مواد شیمیایی
چینی‌ها می‌گویند در حال برنامه‌ریزی و آزمایش مواد شیمیایی برای مبارزه با خشکسالی شدید در آن کشور، برای تولید باران هستند این در حالی است که برخی از کارخانه‌ها به علت نبودن آب در سدهای برقی آبی برای دومین هفته تعطیل هستند.
اخبار سبز کشاورزی : گرما و خشکی شدید که در 61 سال گذشته در چین بی‌سابقه بوده ذخایر آبی آن کشور را به کمتر از نصف شرایط عادی رسانده است. ده روز آینده زمانی سرنوشت ساز برای محصول برنج چین است و مسئولان حکومتی باید گام‌های فوری و موثری برای تامین آب جهت انجام کشت‌های پائیزه که 75 درصد از کل کشت‌ها را در بر می‌گیرد، بر دارند.
در حال حاضر مسئولان چینی سعی در افزایش مقدار باران از طریق پاشیدن مواد شیمیایی بر روی ابرها و کاهش میزان تبخیر در برخی از مناطق هستند. البته جزئیاتی از این اقدام منتشر نکرده‌اند. باید توجه داشت که کاهش تولید محصول در چین می‌تواند به مشکلی جهانی مبدل شود، چرا که موجب واردات بیشتر محصولات کشاورزی توسط آن کشور خواهد شد و به افزایش تورم در آمریکا و اروپا دامن خواهد زد.
برخی از کارخانه‌های چینی مولد پانل‌های آفتابی برای تولید الکتریسیته در انتظار تصمیم‌گیری دولت برای ادامه کار خود هستند و احتمالا تعطیلی‌های آن‌ها ادامه خواهد داشت. در برخی از استان‌ها، مردم در تهیه آب آشامیدنی خود دچار مشکل شده و برخی از روستائیان مجبور به ترک روستاهای خود شده‌اند.

ماهنامه دام و کشت و صنعت - شماره ۲۶۶ - شهریور ۱۴۰۱

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای