آخرین خبرها:
شناسه خبر: 15657

خروج آخرین بازمانده حجتی از بدنه معاونت

در روزهای پایانی سال گذشته مهندس علی‌مراد اکبری، کارنامه پایان کار خود در وزارت جهاد کشاورزی را دریافت کرد

خروج آخرین بازمانده حجتی از بدنه معاونت
در روزهای پایانی سال گذشته مهندس علی‌مراد اکبری، کارنامه پایان کار خود د ر وزارت جهاد کشاورزی را دریافت کرد و با خروج وی از رده معاونین وزارت جهاد کشاورزی، چرخه خروج‌کنندگان یاران مهندس محمود حجتی از وزارتخانه تکمیل شد.
به گزارش مزرعه سبز، علی‌مراد اکبریِ اهل ایلام با فارغ التحصیل شدن از دانشگاه ارومیه در رشته آب (قبل انقلاب) و دریافت فوق لیسانس آبیاری و زهکشی از دانشگاه باری ایتالیا، کار خود را را با نخستین وزیر کشاورزی بعد از انقلاب ایران شادروان دکتر علی‌محمد ایزدی آغاز کرد و به نوعی می‌توان گفت جزو معدود معاونانی بود که از آغاز کار دولت انقلابی تا 6 ماهه اول دولت ساداتی‌نژاد در وزارتخانه (به جز 9 سال) مشغول به کار بود.
مهندس اکبری کار خود را از کارشناسی در اداره کشاورزی شهرستان مهران آغاز کرد و سپس به عنوان رئیس اداره مهندسی زراعی سازمان کشاورزی استان ایلام ادامه کار داد.
پست بعدی وی، ریاست سازمان کشاورزی استان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی (بعد از ادغام) و مدیریت بر کشاورزی همه شهرستان‌های استان بود.
مهندی اکبری، مدتی نیز به عنوان مدیر شرکت مهندسی آب و خاک کشور سمت ملی گرفت و مدیر کل دفتر سامانه‌های نوین آبیاری و مدیر کل دفتر بهبود و توسعه روش‌های آبیاری و مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری کشور ازجمله سمت‌های وی بود.
بالاترین سمت مهندس اکبری ، معاونت امور آب و خاک کشور بود که به مدت 7 سال (سه دولت) در این سمت خدمت و پروژه‌های فراوانی را مدیریت کرد.
مدیریت اجرای پروژه‌های بزرگی همچون فاز اول 550 هزار هکتاری خوزستان و ایلام، پروژه 227 هزار هکتاری شبکه‌های فرعی و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور و همچنین پروژه 46 هزار هکتاری سیستان و اجرای بیش از یک میلیون و دویست هزار هکتار سامانه‌های نوین آبیاری در کارنامه وی ثبت شده است.
اکبری 9 سال در دوران صدارت مهندس اسکندری، وزیر کشاورزی وقت، با 25 سال سابقه خدمت رسمی خود را بازنشسته و از وزارتخانه خروج کرد و در خدمت بخش خصوصی قرار گرفت و سپس در دوره دوم صدرات مهندس حجتی دعوت به کار شد و در مجموع به مدت 33 سال از کارمندی و کارشناسی در یک شهر کوچک تا معاون وزیری در وزارتخانه را فعالیت کرد.
دیدگاه تان را بنویسید

  • حامد پاسخ به نظر

    معاونا رو فرستادن بیرون ولی از تعاون روستایی خبری نیس

    • صدف

      با سلام آخریم بازمانده مهندس حجتی در تعاون روستایی آقای مهندس محمدعلی طهماسبی بود که در دولت دوازده به شرف بازنشستگی نائل آمد. ما در این مطلب تحلیلی پیرامون خروج آخرین معاون مهندس حجتی ارائه شده بود.
      خواهشمند است در این زمینه با نظر و تجربیات خود مقاله، گزارش و تحلیلی بنویسید تا در این خبرگزاری منعکس شود. خاطرنشان می شود در صورت صلاح دید با نام خودتان یا اینکه با نام مستعار و امضای محفوظ منتشر خواهد شد

چندرسانه‌ای