آخرین خبرها:
شناسه خبر: 17171

دولت از بروز فاجعه در سال آینده جلوگیری کرد

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این‌که دولت با اجرای طرح شفاف‌سازی یارانه‌ها از بروز فاجعه در سال آینده جلوگیری کرد

دولت از بروز فاجعه در سال آینده جلوگیری کرد
مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این‌که دولت با اجرای طرح شفاف‌سازی یارانه‌ها از بروز فاجعه در سال آینده جلوگیری کرد، گفت: خط اعتباری 20 هزار میلیارد تومانی مصوب سران سه قوه برای حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و تأمین نقدینگی آنان راه‌اندازی و به استان‌ها و بانک‌ کشاورزی ابلاغ شده است.
علیرضا رضازاده در گفت‌وگو با اخبار سبز کشاورزی اظهار داشت: این 20هزار میلیارد تومان برای تأمین مالی تولیدکنندگان کوچک‌، متوسط‌و بزرگ‌ در نظر گرفته شده و از تولیدکنندگان کوچک‌هم حمایت بیش‌تری می‌شود.
وی افزود: پیش از اجرای طرح شفاف‌سازی یارانه‌ها پس‌زدگی 30 تا 40درصدی محصولاتی مانند مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات را پیش‌بینی می‌کردیم که در همین راستا تمهیدات لازم جهت ساماندهی بازار و جمع‌آوری محصولات مازاد اندیشیده شد.
رضازاده ادامه داد: در شرایط فعلی چهار مدل تهیه و توزیع نهاده در بازارگاه تدارک دیده شده تا با کمک به تولیدکنندگان از این برهه حساس کنونی به سلامت عبور کنیم.
وی اظهار داشت: برآورد مسئولان کشور این است که مردم تا چند ماه آینده متوجه خواهند شد که دولت چه کار خطیر و خدمت بزرگی انجام داده است.
مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در شرایط حساس فعلی باید با ذخیره برخی محصولات کشاورزی اقتدار غذایی کشور را حفظ کنیم و عملکرد چین و هند در این زمینه بسیار درخور توجه است.
رضازاده بیان کرد: آمار فائو می‌گوید در سال 2023 حدود 30درصد از امنیت غذایی در جهان کاسته می‌شود و ما باید همگام با تحولات جهانی حرکت کنیم.
وی گفت: در چند وقت اخیر رسانه‌های معاند برای آشفته کردن کشور از هیچ کاری دریغ نکردند و باید اعلام کرد که میزان همجه‌ها با تدارک دفاعی ما برابر نبود، ولی رسانه‌های داخلی در مدیریت اوضاع بسیار کمک کردند.
دیدگاه تان را بنویسید

  • گردن شکسته پاسخ به نظر

    خیلی شاهکار کردن که فاجعه رو جلو انداختن از قدیم گفتن کار امروز رو به فردا ننداز

چندرسانه‌ای