آخرین خبرها:
شناسه خبر: 21745

رشد هزینه های تولید چالش اصلی دامداران

مدیر عامل اتخادی سراسری دامداران با اشاره رشد هزینه های تولید دام گفت: دولت گوشت تولید شده را با قیمت متناسب با هزینه‌های تولید از دامدار خریداری کند.

رشد هزینه های تولید چالش اصلی دامداران
مدیر عامل اتخادیه سراسری دامداران با اشاره رشد هزینه های تولید دام گفت: اگر دولت گوشت تولید شده را با قیمت متناسب با هزینه‌های تولید از دامدار خریداری کند، دامدار حاضر به صادرات محصول خود نیست.
مجتبی عالی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار سبز کشاورزی اظهار داشت: در حال حاضر کشور با کمبود آب مواجه است و بنا به گفته کارشناسان برای تامین دان و علوفه مورد نیاز مرغداران و دامداران آب زیادی مصرف می‌شود، در این شرایط اگر دولت گوشت تولید شده را با قیمت متناسب با هزینه‌های تولید از دامدار خریداری کند، دامدار حاضر به صادرات محصول خود نیست.

کشورهای حاشیه خلیج فارس متقاضی خرید گوشت از ایران

وی ادامه داد: اکنون شاهدیم که بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس متقاضی خرید گوشت از ایران هستند، در حالی که بسیاری از این کشورها می‌توانند گوشت مورد نیاز خود را از کشورهایی همچون برزیل، هند و.. تامین کنند. کیفیت بالای گوشت ایرانی به‌واسطه تغذیه خوب و شرایط آب و هوایی دلیل اصلی این تقاضا است.

دامداران تولید اضافه‌ای ندارند

مدیر عامل اتخادیه سراسری دامداران با انتقاد از به کار بردن عبارت دام مازاد گفت: به کار بردن عبارت دام مازاد درست نیست، زیرا دامداران تولید اضافه‌ای ندارند، بلکه در تولید محصول به خودکفایی رسید‌ه‌ایم که باید برای صادرات این تولید بیشتر به دنبال صادرات باشیم.
وی با اشاره به اینکه دامداران ما به واسطه خشکسالی و کمبود نقدینگی به دنبال صادرات دام خود هستند، گفت: برای صادرات دام باید کارت بازرگانی صادر و فرآیند اداری آن انجام شود، لذا تشکل‌ها به‌طور مستقیم به صادرات محصول اقدام نمی‌کنند و این کار به وسیله شرکت‌های مباشر انجام می‌شود؛ اما چون در این زمینه برنامه‌ریزی منسجمی وجود ندارد و کار با ریسک بالایی انجام می‌شود، لذا این شرکت‌ها تنها به فکر کسب بیشترین سود برای خود هستند و که نهایتا به ضرر کشاورز تمام می‌شود و سود چندانی نصیب دامدار نمی‌شود.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای