آخرین خبرها:
شناسه خبر: 19347

سولدوش، قنادی در تهران که حتما باید به آنجا بروید

آقای قادر نوروزی، بنیانگذار قنادی سولدوش، متولد ۱۳۲۴ است. وی در نوجوانی و از سن ۱۳ سالگی کار در قنادی را با شاگردی آغاز کرد

سولدوش، قنادی در تهران که حتما باید به آنجا بروید

نگاهی گذار به زندگی نامه قادر نوروزی موسس قنادی سولدوش

اخبار سبز کشاورزی : آقای قادر نوروزی، بنیانگذار قنادی سولدوش ، متولد ۱۳۲۴ است. وی در نوجوانی و از سن ۱۳ سالگی کار در قنادی را با شاگردی آغاز کرد و این کار مقدمه‌ای بود برای آشنایی و علاقه‌مندی وی به صنعت شیرینی.
با تلاش در سنین نوجوانی و جوانی پس از ۱۰ سال کار مداوم و تلاش پیگر به یک استادکار ماهر در بخش پخت معروف گردید. چنانچه صنف قنادی از تجربه ایشان برای راه‌اندازی قنادی‌های مختلف در شهر تهران بهره می‌جستند و از نظرات ایشان در پیشبرد کارهایشان بهره‌مند می‌شدند.
قنادی سولدوش در ابتدا یک مغازه ۲۸ متر مربعی با یک کارگاه ۵۰ متر مربعی را شامل می‌شد و در منطقه‌ای خلوت و خالی از سکنه شمس‌آباد قرار داشت.

آن زمان نظر دوستان آقای نوروزی این بود ایشان با سابقه درخشانی که در صنعت قنادی دارند و با تجارب کم‌نظیری که با زحمات فراوان به دست آورده‌اند، شایسته نیست در این بیابان عمر خود را تلف کنند؛ ولی ایشان با تصمیم قاطع و عزمی راسخ به فعالیت، گسترش و توسعه قنادی سولدوش در تپه شمس‌آباد ادامه دادند که هم‌اکنون باگذشت حدود سی سال از افتتاحش نه تنها یکی از قنادی‌های صاحب نام تهران و ایران، بلکه نامی شناخته شده در بین ایرانیان مقیم کشورهای اروپایی همانند سوئد، سوئیس، آلمان و انگلستان است و سالانه بخش قابل توجهی از محصولاتش به این کشورها صادر می‌نماید.
در زبان آذری کلمه «ساق» یعنی راست و «سول» یعنی چپ، ساقدوش یعنی کسی که در سمت راست داماد در می‌ایستد و داماد را همراهی می‌کند و سولدوش یعنی کسی که در سمت چپ داماد در شب عروسی می‌ایستد و داماد را همراهی می‌کند. در حقیقت ساقدوش و سولدوش مترادف هم و هر دو نفرات همراهی کننده داماد در شب عروسی می باشند.
سولدوش نخستین شیرینی سرای تهران است که از طریق سایت سولدوش سفارشات مشتریان را در منزلشان تحویل می‌دهد.
سفارش اینترنتی به این صورت است که فرم سفارش اینترنتی توسط مشتری تکمیل و پس از پرداخت الکترونیکی، برای حصول اطمینان با تلفن ۲۸۶۱ تماس گرفته و ۴۸ ساعته سفارش خود را در منزل تحویل می‌گیرد.
هدف اصلی سولدوش آشنایی با مراحل پخت دسر و شیرینی و کیک است تا مشتریان گرامی با مواد اولیه مرغوب و وسایل استفاده شده در شیرینی‌های مختلف آشنا شده و با اطمینان و آگاهی بیشتر از محصولات سولدوش استفاده کنند.
سعی سولدوش بر این است که با ایجاد فضای مناسب و مطابق با استانداردهای بهداشت و بهره‌مندی از تکنولوژی مدرن همگام با زمان گام بردارد.
با به کارگیری ماشین‌آلات مدرن در صنعت شیرینی، محصولات خود را بدون دخالت دست و ایمنی شغلی و مواد مرغوب و مطمئن و استاندارد ارائه نماید و از نیروی انسانی مجرب و علاقه‌مند و مبتکر و خلاق بهره گیرد.
همه کارکنان سولدوش دارای گواهینامه آموزش بهداشت بوده و دارای کارت بهداشت می باشند و با ینیفرم مخصوص و پاکیزه و کلاه بهداشت در محیط کارفعالیت می کنند.
هدف از تولید در صنایع غذایی برآوردن انتظارات مشتریان و دستیابی آنان به محصولات جدید، کیفی، ایمن و مناسب با نیازهایشان است.
بازرسی‌های سر زده از کارگاه برای بررسی رعایت همه موارد بهداشتی و کیفیتی و استفاده از مواد تزئینی خوراکی و رنگ‌های مجاز در شیرینی‌ها و کیک‌ها، مشتری‌مداری، وجدان کاری، اخلاق پسندیده، پذیرش نظرات و پیشنهاد مشتریان به منظور جلب نظر کامل آنها.
توجه به سلائق و ذائقه مشتریان و آموزشی و به روز رسانی اطلاعات کارکنان در صنعت شیرینی و ایجاد انگیزه در کارکنان از اهداف سولدوش به شمار می آیند که موجبات کارآفرینی را فراهم می‌سازد.

حمید عرب عامری

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای