آخرین خبرها:
شناسه خبر: 26377

صادرات متهم گرانی پیاز و سیب‌زمینی در روزهای اخیر

 طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، چند هفته‌ای است که برخی محصولات ازجمله پیاز و سیب‌زمینی گران شده است که برخی از مسئولان، علت آن را صادرات محصول پیش از تامین نیاز

صادرات متهم گرانی پیاز و سیب‌زمینی در روزهای اخیر
طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، چند هفته‌ای است که برخی محصولات ازجمله پیاز و سیب‌زمینی گران شده است که برخی از مسئولان، علت آن را صادرات محصول پیش از تامین نیاز داخل می‌دانند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ایمنا ، مصطفی دارایی‌نژاد در پاسخ به چرایی افزایش قیمت سیب‌زمینی و پیاز اظهار کرد: علت این افزایش قیمت، صادرات است. بنا بر درخواست پاکستان روزانه ۲۰۰۰ تن صادرات پیاز به این کشور داشتیم؛ درحقیقت پاکستان پیاز ما را جارو می‌کرد، همچنین به عراق نیز صادرات محصولات کشاورزی داشتیم.
وی ادامه داد: به کشاورزان اعلام کردیم که اگر قرار است صادرات انجام دهند، ابتدا باید نیاز داخل را تأمین کنند تا بازار داخل به چالش کشیده نشود و سپس به صادرات فکر کنند.
رئیس اتحادیه بارفروشان اضافه کرد: از هفته آینده قرار است نصف بار در داخل عرضه شود و نصف دیگر نیز به صادرات اختصاص یابد.
درباره علت گرانی سیب‌زمینی زمان کاشت و برداشت این محصول در استان‌های مختلف کشور متفاوت است و این مهم موجب کاهش سیب‌زمینی در برخی استان‌ها و گرانی این محصول شده است، به همین دلیل بخشی از این محصول نیز از طریق واردات تأمین می‌شود.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای