آخرین خبرها:
شناسه خبر: 16015

فروش ۷۱ درصد گندم در بازارهای جهانی توسط 6 کشور

در سال ۲۰۲۰ میزان گندم صادر شده بیش از ۱۹۳میلیون تن بود که روسیه، ایالات متحده آمریکا، کانادا، فرانسه، اوکراین و آرژانتین ۷۱ درصد گندم را فروخته‌اند.

فروش ۷۱ درصد گندم در بازارهای جهانی توسط 6 کشور

روسیه بزرگ‌ترین صادرکننده گندم در سال ۲۰۲۰

در سال ۲۰۲۰ میزان گندم صادر شده بیش از ۱۹۳میلیون تن بود که 6 کشور روسیه، ایالات متحده آمریکا، کانادا، فرانسه، اوکراین و آرژانتین بیش از ۷۱ درصد گندم را در بازارهای جهانی فروخته‌اند.
به گزارش مزرعه سبز ، بر اساس آمارهای منتشر شده در سال ۲۰۲۰، میزان ۱۹۳.۹ میلیون تن گندم به بازارهای جهانی صادر شده که این میزان نشان از افزایش ۶.۴ درصدی صادرات این محصول نسبت به سال ۲۰۱۹ دارد.

روسیه بزرگ‌ترین صادرکننده گندم در سال ۲۰۲۰ روسیه بزرگ‌ترین صادرکننده گندم در سال ۲۰۲۰

رشد 17 درصدی صادرات گندم از روسیه در سال ۲۰۲۰

بر طبق آمارها بزرگ‌ترین صادرکنندگان گندم در جهان از نظر وزن روسیه، ایالات متحده آمریکا، کانادا، فرانسه، اوکراین و آرژانتین هستند؛ به‌طوری که در مدت زمان گفته شده، روسیه صادراتی به میزان بیش از ۳۷ میلیون تن گندم داشته که نشان از افزایش ۱۷ درصدی صادرات این محصول است.
از سوی دیگر، ایالات متحده نیز اگرچه ۳ درصد صادرات خود را نسبت به ۲۰۱۹ کاهش داده؛ اما با صادراتی به وزن بالغ‌بر ۲۶ میلیون تن در جایگاه دوم قرار دارد.
در حقیقت بر اساس این آمارها در مجموع، این ۶ تامین کننده اصلی گندم ۷۱.۲ درصد از محموله‌های گندم را در سراسر جهان فروخته‌اند.
بر اساس این آمارها استرالیا با صادرات ۱۰ میلیون تن گندم در جایگاه هفتم قرار دارد و همچنین آلمان، قزاقستان و لهستان نیز در جایگاه هشتم تا دهم دنیا قرار دارند.
این داده‌های آماری می‌گوید در مجموع ۵۰ کشور صادرکننده گندم در سال ۲۰۲۰ توانسته‌اند ۹۹.۹۹ درصد گندم صادراتی را به بازارهای جهانی ارسال کنند.
گزارش خبرنگار مزرعه سبز حاکی است جنگ روسیه با اوکراین و پیش بینی نابودی سیلوهای چند میلیون تنی گندم در اوکراین موجب شده قیمت گندم از تنی هزار دلار نیز فراتر رود.
بر اساس این گزارش کشورهای مانند ایران که از واردکنندگان عمده گندم از روسیه، اوکراین و… می‌باشند برای واردات گندم در سال 2022 با مشکلات جدی و افزایش پرداخت های فراوان موجه خواهند شد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای