آخرین خبرها:
شناسه خبر: 25069

قیمت فروش دام نصف هزینه‌های آن است

یک دامدار صنعتی در گلستان با بیان اینکه قیمت فروش دام نصف هزینه‌های تمام شده آن است، گفت: هزینه‌های دامداران پس از حذف ارزدولتی چهار تا پنج برابر شده، اما

قیمت فروش دام نصف هزینه‌های آن است
یک دامدار صنعتی در گلستان با بیان اینکه قیمت فروش دام نصف هزینه‌های تمام شده آن است، گفت: هزینه‌های دامداران پس از حذف ارزدولتی چهار تا پنج برابر شده، اما قیمت دام فقط دو برابر شده است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار ؛ محمد شبستری اظهار کرد: هدف از خرید تضمینی گوشت دام حمایت از دامداران بود اما عدم وصول مطالبات یا اختصاص نهاده‌های دامی، سبب بروز مشکلات متعددی برای این قشر شده است.
این دامدار صنعتی افزود: با اینکه دام توسط شرکت پشتیبانی دام خریداری شده اما بعد از گذشت چندماه پولی پرداخت نشده و در نهایت نهاده دامی را جایگزین پول آن هم با قیمتی بالاتر از تعرفه بازار در اختیار دامدار قراردادند.
بیشتر بخوانید: مطالبات دامداران به موقع پرداخت نشد

کمبود نقدینگی دامداران یکی از مشکلات اساسی است

وی بیان کرد: مشکل ما این است که مجبور بودیم دام‌هایمان را بدهیم تا پول تأمین هزینه های تولیدمان را به دست بیاوریم وگرنه دام‌هایمان به این صورت واگذار نمی کردیم.
به گفته شبستری، کمبود نقدینگی دامداران یکی از مشکلات اساسی است که مسئولان تاکنون اقدام مناسبی در این زمینه انجام ندادند و نرخ بالای بهره تسهیلات بانکی نیز دامدار را از دریافت وام پشیمان کرده است.
این فعال حوزه دامداری یادآورشد: هزینه تولید بسیار بالاست و یک محاسبه سرانگشتی برای ما نشان می‌دهد که با این وضعیت دامداری مقرون به صرفه نیست.
وی با بیان اینکه مشکلات تامین نهاده های دامی این روزها سبب شده تا دامداران یکی پس از دیگری، دام‌هایشان را بفروشند، عنوان کرد: بزرگترین مشکل دامداران این است که همه هزینه هایشان حداقل چهار تا پنج برابر شده اما قیمت دام دو برابر شده است.
شبستری در خصوص تسهیلات دامداری، اظهار کرد: متاسفانه مسئولان مدعی پرداخت تسهیلات در قالب طرح دام کارت هستند درحالیکه پس از طی فرایند پیچیده اداری، از کمبود منابع مالی و محدودیت در عرضه تسهیلات سخن می رانند.
این دامدار صنعتی ضمن بیان این نکته که اوضاع دامداری صنعتی حال و روز خوبی ندارد، افزود: مسئولان در نخستین روزهای حذف ارز دولتی وعده خرید دام از دامدار را دادند اما هر بار به میزان محدودی دام از دامدار خرید کردند و قول خرید بیشتر را برای دوره ای دیگر دادند اما هیچ خبری نشد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای