آخرین خبرها:
شناسه خبر: 25018

مطالبات دامداران به موقع پرداخت نشد

یک دامدار صنعتی گلستانی گفت: شرکت پشتیبانی دام گلستان به موقع مطالبات دامداران را پرداخت نکرد.

مطالبات دامداران به موقع پرداخت نشد
یک دامدار صنعتی گلستانی گفت: شرکت پشتیبانی دام گلستان به موقع مطالبات دامداران را پرداخت نکرد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار ؛ محسن عابدینی ضمن بیان این موضوع که شرکت پشتیبانی امور دام، گوشت را کمتر قیمت مصوب از دامدار خرید می کند، اظهار کرد: عدم پرداخت به موقع مطالبات دامداران پس از گذشت چند ماه منجر شده تا اقتصاد دامپروری ها بیشتر از گذشته متشنج شود.
این دامدار صنعتی افزود: افزایش هزینه‌های دستمزد کارگری، بیمه، مالیات و هزینه‌های انرژی بیش از پیش دامداران را در تنگنای اقتصادی قرارداده است.
به گفته وی، دامداری در گلستان با توجه به خشکسالی و گرانی شدید نهاده‌های دامی حال و روز خوشی ندارد و با مشکلات بسیاری دست به گریبان است.
افزایش بیش از ۶۰۰ درصدی قیمت نهاده های دامی باعث شد تا دامداران علی رغم میل خود دام‌های باارزش را به کشتارگاه ببرند
عابدینی یادآور شد: تنگناهایی که امان آنان را بریده و به مانع بزرگی برای استمرار فعالیت در این بخش تبدیل شده است.
وی ادامه داد: فروش دام با قیمت پایین به دولت و شرکت پشتیبانی امور دام دردی را از دامدار دوا نکرد بلکه منجر به استیصال دامداران از عدم پرداخت مطالبات پس از چند ماه شده است.
این فعال حوزه دامپروری از خلف وعده شرکت پشیتبانی امور دام گلستان بابت پرداخت مطالبات دامداران، گفت: متاسفانه این شرکت پس از تاخیر چند ماهه، به جای پرداخت مطالبات دامداران با آنها تهاتر کرده و نهاده دامی به جای پول نقل به آنها عرضه می کند.
عابدینی ضمن بیان این موضوع که صنعت دامپروری در حال حاضر پرچالش‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند، عنوان کرد: افزایش بیش از ۶۰۰ درصدی قیمت نهاده های دامی باعث شد تا دامداران علی رغم میل خود دام‌های باارزش را به کشتارگاه ببرند.
این دامدار صنعتی با بیان این مطلب که در خرید نهاده با محدودیت در سیستم بازارگاه روبه رو هستیم، افزود: اگر آزادسازی در بازار انجام شده، محدودیت در خرید نهاده عملی بی معنا است‌.
وی در خاتمه یادآورشد: دولت در خصوص خرید حمایتی از طریق شورای قیمت گذاری باید قیمت حمایتی را اعلام و شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید کند اما این شرکت دام را با قیمتی پایین تر از بازار از دامدار خرید می کند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای