آخرین خبرها:
شناسه خبر: 17063

موفقیت بیمه کشاورزی در افزایش سطح بیمه و جلب اعتماد کشاورزان

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی گفت: در حوزه افزایش سطح بیمه هر سال موفق به پوشش بخش‌های بیش‌تری در حوزه کشاورزی شدیم

موفقیت بیمه کشاورزی در افزایش سطح بیمه و جلب اعتماد کشاورزان

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی گفت: در حوزه افزایش سطح بیمه هر سال موفق به پوشش بخش‌های بیش‌تری در حوزه کشاورزی شدیم که این امر بیانگر هم‌افزایی همکاران بیمه‌ای در سراسر کشور است؛ هرچند با سطح بیمه‌ای پیش‌بینی شده در قانون (50درصد در همه بخش‌ها) فاصله داریم.

نیازعلی ابراهیمی پاک در گفت‌وگو با اخبار سبز کشاورزی اظهار داشت: شاخص بعدی که در آن موفق عمل کرده‌ایم، حق بیمه است که نشان‌دهنده رضایت‌رو به رشد و تعیین مناسب حق بیمه‌ها است.

وی گفت: اعتماد کشاورزان به صندوق بیمه کشاورزی نیز سبب افزایش سطح بیمه و دریافت بیش‌تر حق بیمه شده و این نشان دهنده آن است که زحمات همکاران ما در بیمه کشاورزی به بار نشسته و اکنون شاهد رشد در این حوزه هستیم.

ابراهیمی پاک با اشاره به جذب اعتبارات مختص بیمه کشاورزی در قانون و ردیف بودجه‌ای از سال 1394اعلام کرد: در حوزه ایجاد اعتماد بین برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران صندوق بیمه نیز موفق عمل کرده‌ایم و همچنان این حرکت رو به جلو ادامه دارد.

استفاده از ماهواره‌ برای بهبود ارزیابی خسارت‌ها

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بیمه‌گری و ارزیابی خسارت در سال‌های اخیر اظهار داشت: پاشنه آشیل صندوق بیمه، تعیین و ارزیابی خسارت و پرداخت غرامت است که این امر از دلایل عدم اعتماد کشاورزان به بیمه محسوب می‌شود که در همین راستا ارزیابی ماهواره‌ای مدنظر قرار گرفته و سبب بهبود ارزیابی شده و در این بخش شاهد پیشرفت‌های چشمگیری خواهیم بود.

ابراهیمی پاک افزود: در همین ارتباط امسال ارزیابی ماهواره‌ای خسارت به مزارع گندم را در دستور کار قرار داده‌ایم و از سال بعد نیز خسارت محصولات دیگر مانند چغندرقند با ماهواره ارزیابی خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای