آخرین خبرها:
شناسه خبر: 17396

نشست با تجار روسی بدون حضور نماینده اتاق مشترک بازرگانی

درحالی یک هیات تجاری 43 نفره از فدراسیون روسیه با کارآفرینان ایرانی ملاقات می‌کند که اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه در این نشست نماینده‌ای نداشت.

نشست با تجار روسی بدون حضور نماینده اتاق مشترک بازرگانی
روز چهارشنبه 4 خرداد درحالی یک هیات تجاری عالی‌رتبه 43 نفره از فدراسیون روسیه با کارآفرینان و تجار ایرانی ملاقات کرد که اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه در این نشست نماینده‌ای نداشت.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، هیات روسی به سرپرستی الکساندر نواک، معاون نخست وزیر این کشور و رئیس مشترک همکاری های روسیه و ایران با حضور فعالان تجاری ایران در هتل اسپیناس پلاس تهران در حالی برگزار شد که هیچ نماینده‌ای از اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه (طرف ایرانی) در این نشست حضور نداشت.
این نشست اگرچه در شرایط کنونی بسیار ارزشمند و قابل توجه بود و باید از برگزارکنندگان آن تمجید کرد؛ اما به نظر بهتر بود که بر اساس اصول منطقی‌تری پیش می‌رفت و شرایط برای حضور نمایندگان اتاق مشترک ایران و روسیه نیز فراهم می‌شد.
در همین راستا، روشنعلی یکتای قرابائی، خزانه‌دار اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه نماینده معرفی شده از طرف اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه برای این نشست در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان کرد: طبق قانون تشکل‌های اتاق‌های بازرگانی هیچ اتاقی اجازه ندارد بدون هماهنگی و حضور اتاق مشترک با دیگر کشورهای چنین نشست‌هایی را برگزار کند و با اینکه اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه نیز می‌بایست به این نشست دعوت می‌شد و بنده از طرف رئیس اتاق به این نشست معرفی شده بودم؛ اما در اعتراض به اینکه برگزارکنندگان جایگاه واقعی اتاق مشترک را در این نشست نادیده گرفته بودند از حضور در نشست خودداری می‌کنم.
یکتای توضیح داد متاسفانه چنین رویه‌ای در نشست‌های مشترک به دفعات تکرار شده و اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه و اعضای آن نیز به دافعات این نکته را متذکر شده‌اند.

حسین کاظمی ـ روزنامه نگار و کارشناس کشاورزی

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای