آخرین خبرها:
شناسه خبر: 28211

نمایشگاه جامع کشاورزی، فرصتی طلایی

تهیه ویژه نامه نمایشگاه جامع کشاورزی ایران در عرض یک هفته‌، کار چندان ساده ای نبود ؛ اما اهمیت نهاده های کشاورزی‌، توانایی ها و فرصت ها و در عین حال

نمایشگاه جامع کشاورزی، فرصتی طلایی
تهیه ویژه نامه نمایشگاه جامع کشاورزی ایران در عرض یک هفته‌، کار چندان ساده ای نبود ؛ اما اهمیت نهاده های کشاورزی‌، توانایی ها و فرصت ها و در عین حال، مسائل و مشکلاتی که در این صنعت وجود دارد ما را برآن داشت تا با جدیت و تلاش شبانه روزی و طرح سوالاتی پیرامون این حوزه‌، دیدگاه مدیران و فعالان این عرصه را جویا شده و نقطه نظراتشان را در ماهنامه منتشر سازیم ؛ قطعا حرف های ناگفته بسیاری وجود دارد که فقط مجالی برای اظهارمی طلبد و گوشی برای توجه بیشتر به این صنعت بسیار مهم!
اخبار سبز کشاورزی ؛ فریبا نبوی طهرانی‌فر | ازین رو‌، پس از تماس تلفنی با جمعی از صاحبان صنعت کود و سم، نسبت به ارسال سوالات اقدام نموده و با مساعدت و همکاری بسیاری از مدیران توانمند و صاحب نظر، که علاوه بر وظایف سنگین مدیریت، به شدت درگیر کارهای مقدماتی حضور در نمایشگاه بودند، موفق شدیم پاسخ سوالات را به موقع دریافت نموده و همراه با عکس و لوگوی هر شرکت در ویژه نامه منعکس سازیم.
بیشتر بخوانید: راهکاری برای تقویت جایگاه تولیدکنندگان کود در کشور

تلاش برای خدمت به کشاورزی ایران تلاش برای خدمت به کشاورزی ایران

افتتاح نمایشگاه

صبح روز دوشنبه‌، 19 دی ماه، همزمان با افتتاح نهمین نمایشگاه جامع کشاورزی در محل دائمی نمایشگاه های تهران‌، حضور شرکت های مختلف کشاورزی در زیرمجموعه های؛ نهاده‌هایی مانند کود، سم، بذر، سامانه‌های نوین آبیاری، ماشین آلات، گلخانه و کشت های گلخانه ای در کنار بانک کشاورزی و همچنین جهادکشاورزی استان های مختلف کشور، بسیار چشمگیر و دیدنی بود.
حضور و بازدید سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، دکتر عسکری، ریاست کمیسیون کشاورزی مجلس، تنی چند از نمایندگان مجلس، معاونین امور زراعت و باغبانی وزارتخانه در مراسم افتتاحیه در نخستین روز و فرشید فرخ نژاد، مدیر عامل بانک کشاورزی در روز آخر، ضمن استقبال بسیاری از شرکت ها‌، نقطه قوتی در توجه هر چه بیشتر به اهمیت نمایشگاه بود.
خوشبختانه نمایشگاه جامع کشاورزی به رغم برپایی در سردترین روزهای برفی فصل زمستان، با حضور پررنگ شرکت های میزبان و حضور گسترده مهمانان، مراجعان و بازدید کنندگان، به قدری گرم و پرشور بود که بیش از هر چیز، گذر سریع لحظه ها در چرخش زمان و به پایان رسیدن ساعت کار نمایشگاه حس می شد و ضمن محدودیت فرصت برای بازدید کنندگانی که بعد از ساعت 12 ظهر به نمایشگاه آمده بودند، موجب محرومیت تعداد بسیاری از کارمندانی شد که بعد از پایان ساعات اداری می توانستند خود را به نمایشگاه برسانند.
بیشتر بخوانید: لزوم ارتقای نمایشگاه جامع کشاورزی به رویداد بزرگ غرب آسیا
در این نمایشگاه، کشاورزان ،باغدارا ن‌، گلخانه داران و شرکت های کشاورزی از جمله بازدید کنندگانی بودند که با عزمی راسخ‌، از سالنی به سالن دیگر در رفت و آمد بودند و ضمن صحبت با غرفه داران و شنیدن توضیحات کارشناسی، با دقت محصول مورد نظر خود را رصد و دنبال می کردند.
این در حالی بود که در اغلب غرفه ها، مدیران شرکت ها در حال صحبت و مذاکره با مراجعان و مهمانان داخلی و بعضا، خارجی بودند که برای خرید و عقد قرارداد به نمایشگاه آمده بودند و می شد حدس زد که این فضا چقدر برای تعاملات و روابط تجاری‌، تاثیرگذار و سودمند است.
در عین حال، غرفه آرایی برخی از شرکت ها واقعا تماشایی و چشم نواز بود؛ طاق نصرت هایی از گل های زیبا، ضمن تلطیف فضا‌، جلوه ای خاص به نمایشگاه بخشیده بودند و بازدیدکنندگان خوش ذوق‌، با گرفتن عکس‌، از ثبت این لحظه ها غافل نمی شدند.
مهمانداران هر غرفه نیز با خوشرویی و در نهایت ادب و احترام‌، به استقبال مراجعان رفته و کارشناسان نیز، به صورت تخصصی به معرفی محصولات شرکت می پرداختند.
فضای پذیرایی نیز در برخی غرفه ها از جمله غرفه ی مشکفام‌، تعبیه شده وبه رایگان، انواع آب میوه و چای و شیرینی و میوه را دراختیار بازدید کنندگان قرار میداد که در نوع خود اقدامی ارزنده بود.
بیشتر بخوانید: رضازاده: بزرگ‌ترین نمایشگاه کشاورزی ایران افتتاح شد

هر چیز که در جستن آنی، آنی!

در این میان‌، همجواری غرفه ماهنامه " دام‌، کشت و صنعت " با غرفه " کهن دشت پارسیان" از جمله اتفاقات خوبی بود که خاطره شیرینی در ذهن پرسنل مجله باقی گذاشت ؛ مهمان نوازی گرم مهندس سیدحسین میرطالب، مدیر شرکت و پدر محترم مهندس میرطالب و همچنین کارمندان این شرکت در روز نخست‌، بقدری روحیه بخش بود که انگیزه حضورمان را در نمایشگاه چندین برابر ساخت.
گفتار نغز و پخته و رفتار متواضعانه مهندس میرطالب، بخوبی گواه تربیت ایشان در خانواده ای اصیل و فرهیخته و مبتنی بر ارزش های اخلاقی بود؛ خانواده ای که پدر و مادر هر کدام بنوعی لیاقت و شایستگی خود را در پرورش فرزندی متصف به تمام خصایص اخلاقی و انسانی به اثبات رسانده بودند.
مهندس میرطالب جوان‌، علاوه بر گفتگو با مهمانان و بازدید کنندگان داخلی و خارجی‌، طی چهار روز برپایی نمایشگاه، همواره با صبر و حوصله و در نهایت گشاده رویی و متانت‌، پذیرای پرسنل ماهنامه بود ؛ تکرار این بیت از مولانا که " هر چیز که در جستن آنی‌، آنی" گواه آن بود که موفقیت مهندس میرطالب در عرصه کار و تلاش، مرهون اصول مسلمی از آموخته های ادبی و فرهنگی و جایگاه ویژه ی ارزش های اخلاقی در زندگی اوست.
بیشتر بخوانید: حفظ جایگاه برند هدف اصلی شرکت گیاه از حضور در نمایشگاه
بازدید از غرفه شرکت های؛ داتیس‌، بنیان شیمی‌، جنگل مارکت، آسایش کبیر البرز، صدور احرارشرق، شرکت تولید فراورده های شیمیایی ایران‌، توسکا تجارت آریان، آریا گهر اطلس‌، بازارگان کالا، فرآوری زنجان، هامون بذر زرین و … طی چند روز برپایی نمایشگاه و گفتگو با مدیران این شرکت ها از جمله فرصت هایی بود که بدست آمد.
حضور در غرفه بانک کشاورزی و گفتگو با مهندس سید حجت الله اژدر، ریاست اداره کل بازاریابی و فروش خدمات بانک کشاورزی با سابقه مدیریتی درخشان در خدمت رسانی به کشاورزان ، نیز توفیقی برای آشنایی بیشتر با خدمات بانک و ارائه تسهیلات گوناگون به کشاورزانی بود که در حال صحبت و مذاکره برای راه اندازی، توسعه و گسترش فعالیت خود در عرصه کشاورزی بودند و چون همیشه، بانک کشاورزی را یگانه حامی و مرجع و ملجاء خود می دیدند.

توجه به جنبه های تحلیلی و مواردی که دغدغه بخش کشاورزیست

ملاقات و گفتگو با دکترسیدعلی امامی، مدیر توانمند شرکت تحقیقی و تولیدی امامی‌، در آخرین روز نمایشگاه نیز توفیقی بود برای آشنایی بیشتر با ایشان و مجموعه تولیدات و اختراعاتی که وی در عرصه کود‌، به ثبت رسانده است ؛ دکتر امامی با اشاره به اهمیت صنعت کود، توجه به جنبه های تحلیلی و مواردی که دغدغه بخش کشاورزی است را بسیار ضروری دانست و با تاکید بر صادرات و واردات بدون برنامه کود وسم افزود: "اگر صادر می کنیم‌، حتما مازاد داریم و اگر وارد می کنیم حتما کمبود داریم " واین امر نشان میدهد مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد تا به یک نتیجه گیری صحیح مبتنی بر واقعیت دست یابیم.
در ادامه ی صحبت با دکتر امامی، متوجه شدم ایشان نظرات کارشناسی بسیاری برای ارائه کردن دارد که در شماره های آتی نشریه‌، بطور مفصل به آن می پردازیم. تا مدیران دولتی و اجرایی از آن بهره گیرند.
در مجموع می‌توان گفت نمایشگاه جامع کشاورزی فرصت خوبی برای رویارویی وتعامل شرکت های تولید کننده کود و سم کشور بود تا ضمن به نمایش گذاشتن توانمندی های خود‌، با افراد و شرکت های فعال در عرصه کشاورزی‌، به گفتگو پرداخته وبا ارائه تولیدات گوناگون‌، جامعه کشاورزی به استفاده از با کیفیت ترین نهاده ها، سوق دهند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای