آخرین خبرها:
شناسه خبر: 27677

لزوم ارتقای نمایشگاه جامع کشاورزی به رویداد بزرگ غرب آسیا

لزوم ارتقای نمایشگاه جامع کشاورزی به رویداد بزرگ کشاورزی غرب آسیا/دکتر علیرضا صدرزاده مجری نهمین نمایشگاه جامع کشاورزی ایران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه

لزوم ارتقای نمایشگاه جامع کشاورزی به رویداد بزرگ غرب آسیا
دکتر علیرضا صدرزاده، مجری نهمین نمایشگاه جامع کشاورزی ایران صبح امروز در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: اهميت امنيت غذایی در جامعه امروز برکسی پوشیده نیست از تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی در سرزمین های حاصلخیر دنیا که پس از سال‌ها ثبات، منابع غذایی بشر را با بحران روبه رو نموده است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ وی ادامه داد: با این مقدمه نقش کشاورزی و حمایت از آن کمتر از صنایع دفاعی و آمادگی برای حفظ کیان کشور نخواهد بود؛ چرا که تأمین نیاز غذایی شهروندان در هر کشوری جزء اصول اساسی حاکمیت دولت ها است.
مجری نهمین نمایشگاه جامع کشاورزی ایران گفت: بر این اساس دولت‌ها سعی در توسعه کشاورزی و صنایع وابسته به آن و در اصطلاح خوداتکایی در تولید محصولات کشاورزی داشته اند که طبیعتاً نیاز توسعه کشاورزی، توسعه ماشین های، نهادها و سایر صنایع وابسته به آن است، موضوعی که به همت صنعتگران و تولیدکنندگان با غیرت ایرانی علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های فراوان طی سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر آن بودیم.

ایران از واردکننده ادوات کشاورزی به صادر کننده آن تبدیل شده

وی گفت: طی دو دهه اخیر ایران از واردکننده بزرگ در بخش ادوات کشاورزی و نهادها به صادر کننده آن تبدیل و در بخش سیستم‌های نوین آبیاری و گلخانه نیز به عنوان صاحب دانش فنی و سبک تولید شناخته شده است.
صدرزاده گفت: یکی از ابزارهای موثر در ارتقاء سطح دانش و تکنولوژی و آشنایی متخصصین با نوآوری‌های روز در صنایع مختلف نمایشگاه های محصولات تولیدی مطرح است که بخش کشاورزی نه تنها از این موضوع مستثنی نبوده، بلکه نیازمند توجه و توسعه روزافزون صنعت نمایشگاهی در این بخش است.
در این دوره از نمایشگاه با تشریک مساعی همه دست اندرکاران بخش خصوصی و دولتی ۴۴۰ شرکت توانمند ایرانی در آمده و آخرین دست آوردهای خود را به نمایش می‌گذارند
مجری نهمین نمایشگاه جامع کشاورزی ایران افزود: براین اساس و به منظور توسعه این بخش حسب برنامه ریزی های تدوین شده از سال جاری با حمایت وزارت جهاد کشاورزی نمایشگاه جامع کشاورزی ایران در محل دائمی نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی و امیدواریم بر اساس یک برنامه مدون و اصولی شاهد برگزاری و ارتقای این نمایشگاه به بزرگ ترین رویداد کشاورزی غرب آسیا باشیم. در این دوره از نمایشگاه با تشریک مساعی همه دست اندرکاران بخش خصوصی و دولتی ۴۴۰ شرکت توانمند ایرانی و آخرین دست آوردهای خود را به نمایش می‌گذارند.
وی اظهار امیدواری کرد با رشد و توسعه این نمایشگاه در سال‌های آتی شاهد تحقق جایگاه واقعی ایران در کشاورزی و صنایع وابسته در منطقه به مساحت ۲۵۰۰۰ متر مربع بوده و نمایشگاه جامع کشاورزی ایران را به مرکز مبادلات سالانه کشاورزی غرب آسیا تبدیل نماییم.
صدر زاده در پایان اظهار کرد: از کلیه بخش های وزارت جهاد کشاورزی به ویژه معاونت‌های مرتبط، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان توسعه و تجارت ایران، شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی جمهوری، اسلامی تشکل های بخش کشاورزی بالاخص انجمن تولید کنندگان صنایع سموم ایران، انجمن صنفی تولید کنندگان کودهای کشاورزی ایران، انجمن صنفی تولیدکنندگان کودهای آلی و زیستی ایران انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن ایران، انجمن تسماک و سایر انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی که در این رویداد ملی یاری‌گر ما بودند تشکر و قدردانی نمایم.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای