آخرین خبرها:
شناسه خبر: 15896

گرانی برنج پای وزیر را به مجلس کشاند

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در بحث گرانی برنج نظارت ها ضعیف است و اگر نظارت قوی باشد، نباید این اتفاقات رخ دهد

گرانی برنج پای وزیر را به مجلس کشاند

نظارت شفافی بر بازار برنج صورت نمی‌گیرد

مزرعه سبز : رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در بحث گرانی برنج نظارت ها ضعیف است و اگر نظارت قوی باشد، نباید این اتفاقات رخ دهد، بالاخره میزان مصرف تولید و واردات برنج در کشور مشخص است.
محمدجواد عسکری با اشاره به افزایش قیمت برنج در کشور گفت: نیاز کشور به محصول برنج تقریبا ۳.۲ دهم میلیون تن است لذا بین ۲.۲ دهم میلیون تن تولید داخلی است و مابقی آن از طریق واردات تامین می‌شود.
وی تاکید کرد: در بحث واردات ما مشکلی در کشور داشتیم که متاسفانه هم با رانت و هم با فساد و هم با عدم نظارت همراه بود.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به تولید داخلی برنج در کشور گفت: به دلیل بحران کم آبی در برخی نقاطی که به هر حال کشت برنج انجام می‌شد، به جز استان‌های شمالی، مازندران و گلستان، ما با چالش مواجه شدیم و سطح زیرکشت کاهش پیدا کرد.

میزان تولید برنج در کشور تغییر زیادی نکرده است

این نماینده مجلس با بیان اینکه در شرایط فعلی تقریباً میزان تولید برنج در کشور خیلی تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر جلسات کمیسیون کشاورزی در رابطه با حل مشکلات سطح زیر کشت برنج و بررسی آن با وزیر جهاد کشاورزی مدنظر است.
وی ادامه داد: همچنین قرار است در اعتبارات سال ۱۴۰۱ بحث اعتبارات ویژه اراضی شمال کشور را مد نظر قرار دهیم تا مبحث زه کشی آن دنبال شود و در راستای حل مشکل زه کشی بتوانیم سطح زیر کشت بیشتری را داشته باشیم.
این نماینده مجلس تاکید کرد: در حال حاضر این برنامه مدنظر بوده و اعتبارات آن اختصاص داده شده لذا نگاه و رویکردمان این است که ان شاالله بتوانیم برای این سه استان شمالی که مشکل آب ندارند فضای خوبی برای تولید برنج داشته باشند.

در بحث افزایش قیمت برنج نظارت ها ضعیف است

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهارداشت: در بحث افزایش قیمت برنج نظارت ها ضعیف است لذا اگر نظارت قوی باشد، نباید این اتفاقات رخ دهد، بالاخره میزان مصرف تولید و واردات برنج در کشور مشخص است بنابراین در حوزه تولید برنج مشخص است که چه میزان برنج در کشور تولید می‌شود و وقتی این میزان مشخص است قطعاً اگر یک نظارت دقیق و شفاف و به روزی در این بخش صورت گیرد نباید به صورت افسار گسیخته قیمت‌ها افزایش پیدا کند.
رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس اظهار کرد: برای اینکه نظارت در بخش کشاورزی را یکدست کنیم سال گذشته اختیارات وزارت صمت را به وزارت جهاد کشاورزی واگذار کردیم، در حال حاضر جهاد کشاورزی باید در این راستا پاسخگو باشد همچنین اعتقاد ما بر این است که اگر این نظارت به روز و شفاف باشد این اتفاق نخواهد.
وی تاکید کرد: با این حال کمیسیون روز سه شنبه از وزیر جهاد کشاورزی برای پاسخگویی به موضوع افزایش قیمت برنج دعوتی به عمل آورده تا وزیر با حضور در کمیسیون پاسخگوی سوالات نمایندگان در این بخش باشد.
دیدگاه تان را بنویسید

  • مهران پاسخ به نظر

    جدی نیست. دورهمی دارند. شاید بگه آقا من معذرت می خوام و مجلس بگه باشه قبوله برو

    • مزرعه سبز

      مهران عزیر
      سلام
      با تشکر از فرصتی که برای مطالعه و اظهار نظر اختصاص داده اید
      خواهشمند است در این زمینه با نظر و تجربیات خود مقاله، گزارش و تحلیلی بنویسید تا در این خبرگزاری منعکس شود.

چندرسانه‌ای