آخرین خبرها:
شناسه خبر: 41366

آیفارم، نمایشگاهی با ابعاد تخصصی

ششمین دوره نمایشگاه آیفارم از 25 لغایت 28 مهرماه در محل نمایشگاهی شهر آفتاب در حال برگزاری است.

آیفارم، نمایشگاهی با ابعاد تخصصی

اخبار سبز کشاورزی؛ امیرهوشنگ سمنانی | این نمایشگاه شامل بخش‌های زراعت و باغبانی، گلخانه و سیستم‌های هوشمندسازی کشاورزی، بخش ادوات و مکانیزاسیون و همچنین سیستم‌های مختلف آبیاری می‌شود.

 

آیفارم نمایشگاهی با ابعاد تخصصی

گستردگی نمایشگاه به لحاظ تنوع زیرمجموعه‌های کشاورزی قابل‌ملاحظه و چشم‌نواز است که حاکی از پتانسیل قوی در بخش کشاورزی است و همچنین نوع‌آوری و خلاقیت‌هایی که در بخش‌های گوناگون این صنعت دیده می‌شود می‌تواند متخصصان و کارشناسان را به آینده کشاورزی کشور امیدوار کند.

همچنین حضور نمونه‌هایی مثل انواع پهپادها یا بخش‌های پشتیبانی نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری در این حوزه گویای رویکرد بخش کشاورزی به کشاورزی نوین و همگام با تکنولوژی روز دنیا است.

 

نمایشگاه بین‌المللی آیفارم

حضور انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی

از ویژگی‌هایی قابل ذکر این نمایشگاه حضور انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی در بخش کشاورزی است، به نحوی که غرفه‌های مراکز بعضی از استان‌های کشور ضمن ارائه عملکرد، مدعوین را دعوت به بازدید از آخرین دستاوردها و فعالیت‌های خود می‌کردند.

حضور غرفه‌های جهاد کشاورزی و زیرمجموعه‌های آن هم بهانه‌ایی بود که حمایت دولتی (وزارت جهاد کشاورزی) را به بازدیدکنندگان نشان دهد.

 

آیفارم نمایشگاهی با ابعاد تخصصی

برپایی کارگاه‌های تخصصی

از سویی دیگر وجود کارگاه‌های تخصصی که هر روز در نمایشگاه برپا می‌گردد خود در غنای علمی و کارشناسی نمایشگاه کمک شایان توجهی می‌کند.

این کارگاه‌ها با نشست‌های تخصصی در زمینه‌های گوناگون از قبیل کاشت، آشنایی با تجهیزات گلخانه، روش‌های نوین در کشت هیدروپونیک، آشنایی با سیستم‌های نوین آبیاری و تجهیزات آبیاری، هوشمندسازی در عرصه‌های مختلف کشاورزی و موارد دیگر می‌تواند ضمن ارائه راهکارهای علمی و تخصصی به بازدیدکنندگان، سطح علمی و کاربردی نمایشگاه را تقویت بخشد.

گفتنی است، نمایشگاه آیفارم را می‌توان در شمار چند نمایشگاه تخصصی با استانداردهای روز دنیا در کشور برشمرد که هم در جهت جذب بازدیدکنندگان متخصص موفق بوده و هم از بار علمی مناسب برخوردار است.

لزوم برپایی چنین نمایشگاه‌هایی در مراکز استان‌های کشور نیز از واجبات بخش کشاورزی است که مراکز جهاد کشاورزی استان‌های کشور می‌باید بیش از پیش بر آن همت گمارده تا در جهت اجرای نمایشگاه‌های پر بارتر و با کیفیت‌تر بهتر موفق عمل کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای