آخرین خبرها:
شناسه خبر: 29692

از خاندوزی انتظار داشتیم، البته

پاسخ ندادن وزیر به چرایی افزایش قیمت گوشت، پراید و دلار خاندوزی: آماده نیستم به چرایی تخم‌مرغ شانه‌ای 100 هزار تومانی، شقه گوشت کیلویی 370 هزار تومانی، دلار

از خاندوزی انتظار داشتیم، البته

پاسخ ندادن وزیر به چرایی افزایش قیمت گوشت، پراید و دلار

خاندوزی: آماده نیستم به چرایی تخم‌مرغ شانه‌ای 100 هزار تومانی، شقه گوشت کیلویی 370 هزار تومانی، دلار 49 هزار تومانی پاسخ بدهم.
اخبار سبز کشاورزی ؛ ابوالقاسم گل‌باف |خاندوزی یکی از وزرای جوانی است (41 ساله) که در دولت سیزدهم، رئیسی و مخبر را همراهی می‌کند. وی روز گذشته در پاسخ به خبرنگاری که درباره دو _ سه بحث زیرساختی اقتصادی از وی سوال کرد، گفت آمادگی پاسخ به این سوال را ندارد.
بیشتر بخوانید: مصوبه پرحاشیه مولدسازی، استارت خورد
این در حالی است که در وضع کنونی موضوعی مهم‌تر از قیمت دلار و تاثیر افزایش قیمت این ارز در اقتصاد کشور وجود ندارد و این یعنی وزیر می‌توانست درباره هر موضوع دیگری آماده نباشد؛ اما در این موضوع مهم، عجیب است که گفته آمادگی ندارد!

مدرک واقعی تحصیلات مخبر و رئیسی

مروری بر رزومه وزرای دولت سیزدهم نشان می‌دهد که اگرچه اکثر آنها تجربه مدیریت ملی و کارنامه موفقی در آن نداشته‌اند، اما مدارک مهندسی و دکترای آنها دال بر درک مسائل سیاسی، اقتصای، اجتماعی روز است و این هیات دولت چند ده نفره، قاعدتا باید بتواند در کنار مدرک دکتر! رئیسی و دکتر! مخبر، این دو بزرگوار را توجیه کنند که صرف اعلام اینکه رئیس جمهور یا معاون اول، مدرک دکتری گرفته، نمی‌توان از انتظارات واقعی مردم و اصلاح تصمیمات غلط در حکمرانی اقتصادی چشم‌پوشی کرد.
بیشتر بخوانید: دو راهی اقتصاد یا منازعه

لیسانس معارف و حکمرانی اقتصادی

اگر در اصل مدرک تحصیلی رئیس جمهور (مدعی قطار پر سرعت پیشرفت یا مخبر مخترع واکسن و…) کسی تشکیک می‌کند که البته نباید بکند، در مدرک دکتری خاندوزی که دیگر نباید تشکیک کرد؛ زیرا وی لیسانس معارف اسلامی و اقتصادی و دکترای اقتصاد دارد.
وی با 801 هزار رأی از استان تهران و از بین 10 میلیون نفری که واجد شرایط رأی دادن بودند در سال 98 به عنوان نماینده به مجلس رفته است.
با وجود این خاندوزی با داشتن این همه تحصیلات، مدارک کاری و مقبولیت مردمی! در پاسخ به یک سوال بسیار ساده خبرنگار که چرا یک کیلو گوشت شقه گوسفندی که در سال نمایندگی خاندوزی معادل 85 هزار تومان بود، امروز 370 هزار تومان است (البته خبرنگار دست پایین را گرفته و قیمت‌های 420 و 450 و 500 هزار تومانی را عنوان نکرده) و قیمت یک شانه تخم مرغ که در همان سال 11 هزار تومان بوده چرا امروز از مرز 100 هزار تومان (قیمت واقعی امروز 120 هزار تومان است) عبور کرده، گفته است درخواست دارم این سوال در نشست بعد پرسیده شود، چون آماده نیستم برای پاسخ این سوال.

«بدخواهان» باعث افزایش قیمت ارز شده‌اند

خاندوزی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود مسئله افزایش قیمت دلار در بازار ایران را مرتبط با کانال‌های تلگرامی دانست و مدعی شد که «بدخواهان» باعث افزایش قیمت ارز شده‌اند.
وی گفت: کانال‌های تلگرامی و کانال‌های قماری عددهایی ساختند که با واقعیت کشور تناسبی نداشت و موجب برخی رفتارها در داخل شد. بدخواهان ملت ایران با هراس‌آفرینی و القای انتظارات تورمی باعث افزایش قیمت ارز شدند.

روند افزایش قیمت‌ها در کشور شدت گرفته

این گفته‌های وزیر اقتصاد در حالی مطرح شده که در هفته‌های اخیر روند افزایش قیمت‌ها در ایران شدت گرفته و علاوه بر ارز، قیمت خودرو و حتی مواد غذایی نیز به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.
در شرایط کنونی موضوعی مهم‌تر از قیمت دلار در اقتصاد کشور وجود ندارد و این یعنی وزیر می‌توانست درباره هر موضوع دیگر آماده نباشد؛ اما در این موضوع مهم، عجیب است که گفته آمادگی ندارد!
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای