آخرین خبرها:
شناسه خبر: 21945

استقبال از سرمایه گذاران خارجی در صنعت گلخانه سازی

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سخنرانی خود به مناسبت افتتاح پنجمین نمایشگاه صنعت باغبانی و گلخانه‌سازی

استقبال از سرمایه گذاران خارجی در صنعت گلخانه سازی

اهمیت امنیت غذایی و توسعه پایدار در صنعت کشاورزی

اخبار سبز کشاورزی : رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سخنرانی خود به مناسبت افتتاح پنجمین نمایشگاه صنعت باغبانی و گلخانه‌سازی با تاکید بر اهمیت امنیت غذایی و توسعه پایدار در صنعت کشاورزی گفت: امروز امنیت و سلامت غذایی جامعه به بخش کشاورزی گره خورده و نقش این حوزه در تامین امنیت غذایی و ملی بسیار بالاست، لذا باید برای توسعه تولیدات سلامت‌محور و باکیفیت تلاش کنیم.

نیاز به استفاده حداکثری

محمد جواد عسکری در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه تخصصی آیفارم اظهار داشت: بخش کشاورزی دارای ظرفیت‌های بالایی در دانش و نیروهای متخصص، بخش تحقیقات و تنوع اقلیمی است که باید در راستای استفاده حداکثری این نیروهای گام برداریم.
بیشتر بخوانیم: ۱۴۰ شرکت کشور و ۲۰ هزار متر غرفه در نمایشگاه صنعت گلخانه

ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌های بخش کشاورزی

وی گفت: اگر از توانمندی‌های کشور در زمینه استفاده بهینه از ظرفیت‌های بخش کشاورزی استفاده شود، بی‌تردید کشور از صادرات نفت بی‌نیاز خواهد شد.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آینده جهان در گرو تولیدات محصولات کشاورزی است، افزود: اعتبارات خوبی در بودجه سال 1401 برای این بخش مقرر شده و برای سال 1402 نیز برنامه‌های بسیار جدی و خوبی در نظر داریم.

تولید دانش بنیان باید مدنظر همه ما باشد

عسکری با اشاره به اهمیت احداث گلخانه ها در کشور گفت: برای احداث گلخانه‌ها نکته بسیار مهم مزیت اقلیمی منحصربه‌فرد و بی‌نظیری است که از آن برخورداریم و باید تلاش کنیم از این مزیت اقلیمی به خوبی استفاده شود.
وی با تاکید بر اینکه تولید دانش بنیان باید مدنظر همه ما باشد، گفت: هرچه در تولید غذای سلامت‌محور هزینه کنیم تا 10 برابر آن در هزینه‌های درمانی جامعه صرفه‌جویی خواهد شد.

علاقه سرمایه گذاران خارجی به حضور در صنعت گلخانه ایران

عسکری اظهار داشت: طی نشست‌هایی که با سرمایه‌گذاران خارجی داشته‌ایم، آنان بسیار علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در زمینه احداث گلخانه‌ها در کشور ما هستند؛ چراکه به مزیت‌های اقلیمی و جغرافیای کشور ما واقف هستند.

حسین کاظمی ـ روزنامه نگار و کارشناس کشاورزی

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای