آخرین خبرها:
شناسه خبر: 22896

افزایش ریسک اقتصادی در کشور

یک اقتصاددان گفت: اعتراضی که به خشونت و خسارت مالی منتهی می‌شود، کار معترضان نیست و کار عده‌ای فرصت طلب است که فرصت اعتراض را هم سلب می‌کنند

افزایش ریسک اقتصادی در کشور

اعتراض خشونت‌آمیز کار فرصت‌طلبان است

یک اقتصاددان گفت: اعتراضی که به خشونت و خسارت مالی منتهی می‌شود، کار معترضان نیست و کار عده‌ای فرصت طلب است که فرصت اعتراض را هم سلب می‌کنند.

به گزارش اخبار سبز کشاورزان به نقل از فارس، آلبرت بغزیان با اشاره به نقش بی‌ثباتی اقتصادی بر متغیرهای کلان کشور اظهار داشت: بی‌ثباتی اقتصادی باید به دقت تعریف شود، زمانی که متغیرهای اقتصادی کشور نظیر نرخ ازر از یک مسیر قابل پیش‌بینی تغییر کند و واریانس داشته باشد به معنای بی‌ثباتی اقتصادی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره ‌به ترجمه نوسان اقتصادی در رشته مالی گفت: همین مسئله در بخش مالی به معنای ریسک است و ریسک چیزی جز نوسان اقتصادی نیست.
وی افزود: در یک بنگاه خرد، نوسان اقتصادی روی تصمیمات صاحب بنگاه اثرگذار است و همین مسئله می‌تواند زمینه افزایش ریسک اقتصادی را فراهم کند.

به خشونت کشیدن اعتراضات کار افراد فرصت‌طلب است

بغزیان با اشاره حوادث اتفاق افتاده در روزهای اخیر تاکید کرد: اعتراض در همه کشورها وجود دارد و اساسا همین مسئله نشانه بلوغ سیاسی است و هیچ کس با اعتراض منطقی و به جا کاری ندارد، این شیوه اعتراض صحیح باید آموزش داده شود، در جوامع توسعه یافته عموما اعتراضات انجام شده و یک نماینده از سمت معترضان برای ارائه نظرات آن‌ها معرفی می‌شود.
این اقتصاددان تاکید کرد: اعتراضی که به خشونت و خسارت مالی منتهی می‌شود، کار معترضان نیست و کار عده‌ای فرصت طلب است که فرصت اعتراض را هم سلب می‌کند.
بغزیان در بیان توصیه‌های خود به دانشجویان گفت: دانش‌جویان باید خواسته‌های خود را به صورت مکتوب با رئیس‌های دانشگاه مطرح کرده و مسئولان دانشگاه نیز این مطالبات را بررسی و پای میز مذاکره با آن‌ها بنشیند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: باید هرچه‌سریعتر فضای گفت‌وگو مهیا شده تا شاهد هدایت اعتراضات در جهت توسعه کشور باشیم.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای