آخرین خبرها:
شناسه خبر: 25808

افزایش میزان آبزی‌پروری در کشور

رئیس سازمان شیلات کشور گفت: می‌توانیم میزان بهره‌وری ۵۵۷ هزار تن آبزی‌پروری موجود در کشور را تا ۳۰ درصد افزایش دهیم که عدد قابل توجهی است.

افزایش میزان آبزی‌پروری در کشور
رئیس سازمان شیلات کشور گفت: می‌توانیم میزان بهره‌وری ۵۵۷ هزار تن آبزی‌پروری موجود در کشور را تا ۳۰ درصد افزایش دهیم که عدد قابل توجهی است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از مهر ، سیدحسین حسینی ظهر شنبه در اجلاس سراسری رؤسای مؤسسات پژوهشی و آموزشی کشاورزی که در مؤسسه اصلاح نهال و بذر در کرج برگزار شد، اظهار کرد: بهره‌وری در تولید آبزیان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید نسبت به عملیاتی کردن این امر به صورت ویژه کار کنیم.
وی بیان کرد: می‌توانیم با بهره‌وری میزان ۵۵۷ هزار تن آبزی‌پروری موجود در کشور را تا ۳۰ درصد افزایش دهیم که عدد قابل توجهی است.
رئیس سازمان شیلات کشور تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قصد داریم تا تولید آبزی در کشور را از ۱.۲ میلیون تن در سال به ۲.۶ میلیون تن برسانیم.
وی با بیان اینکه در شیلات ادوار متعددی را تجربه کرده‌ایم، گفت: زمانی تحقیقات شیلات که در کشور ما سابقه‌ای ۱۰۰ ساله دارد در کنار سازمان شیلات با سابقه ۷۰ ساله قرار داشت به همین دلیل چالش‌های ما در بخش اجرا کمتر بود.

قیمت انواع آبزیان در میادین میوه و تره‌بار اعلام شد قیمت انواع آبزیان در میادین میوه و تره‌بار اعلام شد

حسینی خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته با تغیرات صورت گرفته ساختار ایجاد و اجرا و تحقیقات از هم جدا شدند که این امر منجر به بروز چالش‌هایی در حوزه شیلات کشور شد.
وی با بیان اینکه پژوهش باید در راستای نیاز اجرا باشد، اظهار کرد: ما برای پایداری و افزایش تولید یک میلیون ۲۵۹ هزار تن آبزی در بخش صید و پرورش یا در بحث بازسازی ذخایر و برداشت پایدار به هم افزایی و در کنار هم قرار گرفتن پژوهشگران و اجرا نیاز داریم.
رئیس سازمان شیلات کشور بیان کرد: در بحث تنوع گونه‌ای باید اقدامات زیادی صورت گیرد، چراکه با وجود کارهایی انجام‌شده اما هنوز تجاری‌سازی در این زمینه صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه در بخش بیوتکنولوژی ظرفیت زیادی وجود دارد، افزود: پژوهشگاه بیوتکنولوژی امکانات بسیار مناسبی برای اقتصادی کردن پرورش ماهیان خاویاری در اختیار دارد که باید از آن به بهترین نحو ممکن بهره‌گیری شود.
حسینی خاطرنشان کرد: در سال جاری با تولید ۳۷۳ میلیون تخم چشم زده توانستیم ۷۰ درصد از نیاز داخلی را تأمین کرده و از این میزان واردات رهایی یابیم.
وی گفت: برای تحقق برنامه تحولی و افزایش تولید تن به ۲.۶ میلیون تن باید از آب‌های داخلی به سمت دریا به عنوان پایه زیستی برویم.
رئیس سازمان شیلات کشور اظهار کرد: در این زمینه شاهد اقدامات بسیار متنوعی توسط دیگر کشورها هستم اما در کشور این ظرفیت کمتر به کار گرفته شده است که باید تحرک بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
وی متذکر شد: باید با استفاده از روش‌های نوین تولید شیلات در کشور را بالا ببریم که یکی از روش‌ها اهتمام بیشتر به تحقیقات است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای