آخرین خبرها:
شناسه خبر: 35995

انتخاب نخستین سفیر زن در دولت رئیسی

معصومه آباد به عنوان اولین سفیر زن در دولت سیزدهم منصوب شد. به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تایید ریاست جمهوری خانم معصومه آباد به عنوان سفیر ایران در فنلاند

انتخاب نخستین سفیر زن در دولت رئیسی

معصومه آباد سفیر ایران در فنلاند شد

اخبار سبز کشاورزی ؛ معصومه آباد به عنوان اولین سفیر زن در دولت سیزدهم منصوب شد.
به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تایید ریاست جمهوری خانم معصومه آباد به عنوان سفیر ایران در فنلاند انتخاب شد.
وی قرار است، در آینده نزدیک به عنوان جایگزین «فروزنده ودیعتی» راهی هلسینکی شود و مسئولیت سفارت ایران در فنلاند را بر عهده بگیرد.
معصومه آباد دارای سابقه عضویت در شورای شهر تهران است.
وی ششمین سفیر زن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.
رئیسی در این دیدار با تبریک آغاز ماموریت و آرزوی موفقیت برای ایشان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در کشورها و سازمان‌های بین‌المللی راهکارهای عمل بر مبنای اصل یکپارچه عزت، حکمت و مصلحت را به‌طور دقیق تبیین کردند و از سفرای کشورمان انتظار می‌رود این فرمایشات رهبری را کاملا مدنظر داشته باشند.
وی خطاب به سفرای کشورمان در فنلاند، بلغارستان، کویت، ارمنستان، ترکیه، موریتانی، قرقیزستان، بولیوی، استرالیا، فیلیپین و سوئد، با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های متنوع و حتی مکملی با بسیاری از کشورهای دنیا، از جمله کشورهای محل ماموریت شما دارد، افزود: همه تلاش خود را برای به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها در راستای گسترش روابط پایدار اقتصادی و تجاری فیمابین به کار بگیرید.
خانم آباد عضو سابق شورای شهر تهران در دوره چهارم بوده‌ است. وی قرار است جایگزین فروزنده ودیعتی، سفیر ایران در فنلاند شود.
زهرا ارشادی نماینده ایران در سازمان ملل در نیویورک، مرضیه افخم سفیر پیشین ایران در مالزی، افسانه نادی پور سفیر ایران در دانمارک، فروزنده ودیعتی سفیر ایران در فنلاند، حمیرا ریگی سفیر ایران در بروئنی، سفرای زن ایران در بعد از انقلاب هستند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای