آخرین خبرها:
شناسه خبر: 34552

جدال 32 نفر برای وزیر شدن در وزارت کشاورزی

به پایان ماه دوم سرپرستی وزارتخانه نزدیک می‌شویم و هنوز ریاست جمهوری نتوانسته جمع بندی کند و فردی را که لایق وزیر شدن باشد انتخاب و به مجلس معرفی نماید! اخبار

جدال 32 نفر برای وزیر شدن در وزارت کشاورزی
به پایان ماه دوم سرپرستی وزارتخانه نزدیک می‌شویم و هنوز ریاست جمهوری نتوانسته جمع بندی کند و فردی را که لایق وزیر شدن باشد انتخاب و به مجلس معرفی نماید!
اخبار سبز کشاورزی ؛ اخیر بحث‌های زیادی در رابطه با شایستگی‌های فرد انتخابی برای معرفی به مجلس و رأی آوردن و وزیر شدن مطرح شده است.
ابتدا رئیس جمهور با صدور حکم سرپرستی برای دکتر آقامیری قید نمود با حفظ سمت سازمان دامپزشکی، سرپرستی وزارتخانه را عهده‌دار هستند؛ یعنی فردی پست سازمانی خود را حفظ کرده و برای مدتی موقت سرپرستی وزارتخانه را نیز دارد، با این همه ابتدا تعدادی از تشکل‌ها با امضاء طومار از وزیر شدن وی حمایت کردند، اما فاصله سه ماه تا معرفی، موجب کم‌رنگ شدن طومارها شد.
بیشتر بخوانید: بیانیه انجمن صنفی رسانه‌های کشاورزی و صنایع غذایی

روانه شدن سیل رزومه‌ها به دفتر ریاست جمهوری

بعد از آنکه معاون پارلمانی مجلس اعلام کرد دکتر آقامیری یکی از گزینه‌های اصلی ما برای معرفی به مجلس است، مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد و شخص دیگری برای وزارتخانه معرفی شود ، سیل رزومه‌ها به سمت دفتر ریاست جمهوری سرازیر شد.
براساس اطلاعات دریافتی تاکنون حدود 32 نفر با خرید کت و شلوارهای سورمه‌ای و پیراهن یقه آخوندی سفید رزومه به دست از خیابان طالقانی تا فلسطین صف کشیده‌اند و هر کدام توسط حامیان خود و لابی‌های چپ و راست راهی به درون ریاست جمهوری و هیات دولت دارند.
بیشتر بخوانید: بیانیه‌ در رابطه با ویژگی‌های وزیر پیشنهادی کشاورزی

هنوز مدیر ملی جامع شرایط کاردان پیدا نشده

جالب اینکه کمیته یا گروه بررسی‌کننده رزومه‌ها پس از هفته‌ها بررسی به نتیجه قطعی و یافتن یک یا دو مدیر ملی جامع شرایط و کاردان نرسیده تا سریعا در تعامل با کمیسیون کشاورزی و نهادهای نظارتی، اطلاعات مناسب‌ترین گزینه از بین این دو سه نفر انتخاب شود یا اینکه واقعا وزیر شایسته پیدا نشده است.

طلب رأی از نمایندگان

گویا برخی از روسای سازمان‌های مستقل وزارتخانه و… رزومه دکتر آقامیری را در بین نمایندگان مجلس می‌چرخانند یا نمایندگان قبلی مجلس و شاغل فعلی در وزارتخانه وی را به صحن مجلس می برند تا برای آقامیری لابی کنند که به وی رأی دهند یا اینکه گفته می‌شود فردی با کرایه کردن یک ماشین، به منزل تک به تک نمایندگان مراجعه و از آنان طلب رأی می‌کند.
غافل از اینکه چنین فردی (اگر معرفی شود) وامدار نمایندگانی است که به او امر و نهی و تحمیل نیرو خواهند کرد و بودجه‌های خاص طلب خواهند نمود.

وزیر به توصیه عمه و خاله

جای تاسف است اگر ریاست جمهوری محل و کانون چنین گعده‌هایی باشد و اعضای کمیته یا گروه بررسی رزومه‌ها نتوانند فردی مدیر، عمل‌گرا، کاردان و باتحربه و دست‌پاک که مهارت‌های کارشناسی را از مزرعه و حداقل کارشناسی، معاونت تا ریاست سازمان استان‌ها تا معاون وزیری (با سلسه مراتب کاری نه توصیه عمه و خاله) طی کرده و مقبول بدنه وزارتخانه، تشکل‌ها و کمیسیون کشاورزی باشد پیدا یا انتخاب نماید.
چه بد که وزارتخانه طی 4 دهه نتوانسه 4 مدیر ملی در سطح وزیر و معاون وزیر تربیت و عرضه کند و بدتر اینکه معدود مدیران لایق توانمند با به‌دلیل هم‌خط نبودن با جناح حاکم از دولت از خدمات محروم هستند یا به‌طور کلی حاضر نیستند با چنین دولت ضعیفی کار کنند.
بیشتر بخوانید: لزوم راهبری وزارت کشاورزی توسط یک اقتصاددان با تجربه
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای