آخرین خبرها:
شناسه خبر: 39051

زنبوردار به کمک دولت امیدوار نباشد

در جلسه هفته گذشته وزیر جهاد کشاورزی با تشکل‌های ملی زنبورداری، بر کمک و مساعدت متولیان امر در وزارت جهاد کشاورزی برای در رفع مسائل زیرساختی زنبورداران

زنبوردار به کمک دولت امیدوار نباشد

در جلسه هفته گذشته وزیر جهاد کشاورزی با تشکل‌های ملی زنبورداری، بر کمک و مساعدت متولیان امر در وزارت جهاد کشاورزی برای در رفع مسائل زیرساختی زنبورداران و همچنین ایفای نقش و مشارکت پررنگ‌تر تشکل‌های زنبورداری در عرصه درآمدزایی و مدیریت امور تاکید شد.

به گزارش اخبار سبز کشاورزی ؛ امیر هوشنگ سمنانی | در آن جلسه وزیر در انتهای سخنان خود از تشکل‌های زنبورداری خواست تا ساختارهای خود را به گونه‌ای تقویت و ساماندهی کنند که صفر تا ۱۰۰ مدیریت امور را بدون اتکاء به دولت بر عهده گیرند.

بیشتر بخوانید: دولت سهم خود را در ساماندهی زنبورداران عملیاتی کند

پای درد دل یک زنبوردار از تعاونی زنبورداران کرج پای درد دل یک زنبوردار از تعاونی زنبورداران کرج

حجت را بر صنعت زنبور عسل تمام شد

​​​​​​​ در واکنش به این سخنان وزیر، رامین میر نجمی زنبوردار و تولیدکننده عسل گفت: این سخنان حجت را بر صنعت زنبور عسل تمام کرده، یعنی امیدی به دولت نداشته باشید و دولت کمکی نخواهد کرد.

وی افزود: شیوه حاکمیت در این 40 سال در صدد پایین آوردن توقعات ما، عادت دادن به پذیرش حداقل‌ها و شکرگزار بودن از آنچه داریم و از دست نداده‌ایم، بوده است که نتیجه آن سخیف شدن سوالات و درخواست‌هایمان است.

دنیا به دنبال چشم‌اندازهای دور و بزرگ برای صنعت زنبورداری

این زنبوردار و تولید کننده ادامه داد: به‌عنوان نمونه دنیا در صنعت زنبورداری برای چشم‌اندازهای بسیار دور و بزرگ فکر و برای آن برنامه‌ریزی می‌کند، در حالی که ما مانده‌ایم که بیمه زنبوردار چه می‌شود! یا تحمیل به ناحق ارزش افزوده بر محصولات زنبورعسل حل و فصل شود و… که همه این‌ها به‌دلیل بی‌کفایتی مسئولان به صنعت ما تحمیل شده است.

هیچ کمک و معجزه‌ای در راه نیست

میرنجمی گفت: باید گفت که اگر نیت مسئولان نابودی صنعت زنبورداری نباشد، حداقل به خوبی می‌دانیم که هیچ کمک و معجزه‌ای در راه نیست.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای