آخرین خبرها:
شناسه خبر: 39099

سنندج میزبان نواندیشان و سرمایه‌گذاران در بخش مکانیزاسیون

نمایشگاه تخصصی کشاورزی، ماشین‌آلات و ادوات، استخرهای ذخیره آب، سیستم‌های آبیاری و گلخانه، نهاده‌ها، دام و طیور در 31 مرداد تا 3 شهریورماه در نمایشگاه بین‌المللی

سنندج میزبان نواندیشان و سرمایه‌گذاران در بخش مکانیزاسیون

گزارشی از روند برگزاری نمایشگاه تخصصی کشاورزی در سنندج

نمایشگاه تخصصی کشاورزی، ماشین‌آلات و ادوات، استخرهای ذخیره آب، سیستم‌های آبیاری و گلخانه، نهاده‌ها، دام و طیور در 31 مرداد تا 3 شهریورماه در نمایشگاه بین‌المللی سنندج طی چهار روز برگزار شد.

به گزارش اخبار سبز کشاورزی ؛ این نمایشگاه در روزهای برپایی خود میزبان نواندیشان، متفکرین و سرمایه‌گذاران در بخش مکانیزاسیون، ادوات و نهاده‌های کشاورزی بود.

در این نمایشگاه تجهیزات کاشت تا برداشت با آخرین متدهای روز دنیا به دست توانمند مهندسین کُرد استان طراحی، ساخته و به مرحله عرضه رسید.

البته واردکنندگان ادوات و ابزارآلات باغی، زراعی و گلخانه‌ای با حضور خود و سرمایه آورده در این حوزه، موجب تسهیل در انجام کارهای کشاورزی و افزایش دقت عمل در این مسیر هستند.

سنندج میزبان نواندیشان و سرمایه‌گذاران در بخش مکانیزاسیون سنندج میزبان نواندیشان و سرمایه‌گذاران در بخش مکانیزاسیون

حضور چشمگیر گروه فنی و مهندسی «نوید باران»

حضور چشمگیر گروه فنی و مهندسی «نوید باران» تنها تولیدکننده ورق ژئوممبران با قطر ۱/۵ میل دارای تاییدیه مکانیزاسیون از وزارت جهاد کشاورزی در بخش آبخیزداری در جمع‌آوری آب‌های سطحی، فاضلاب شهری و متمرکز نمودن آب‌های زیرسطحی در استخرهای ذخیره آب کمک شایانی به تامین آب کشاورزی می‌کند.

استخرهای ژئو ممبران با حداقل یک‌ششم نسبت به ایزوگام و 15 برابر ارزان‌تر از استخرهای بتنی نه تنها در برابر رانش و زمین‌لرزه مقاومت قابل ملاحظه‌ای دارند، بلکه با حداقل زمان کارگری و اجرا یک استخر ۲۰۰ مترمربعی با هر عمقی ظرف یک روز قابل آبگیری هستند.

پرورش و نگهداری مطلوب برای آبزیان در بخش شیلات از دیگر کاربردهای این استخر است.

به‌دلیل تخریب لایه پوسته رویین زمین بر اثر آبیاری غرق‌آبی، هدر رفت آب در مسیر حرکت تا محل کشت، حمل بذور علف‌های هرز در این مسیر، شکست دیواره جوی‌های آب با وجود استخرهای ذخیره آب عملا وجود ندارد و بهره‌برداران بدون آرمون و خطا با اجرای سیستم آبیاری کشت موفقی خواهند داشت.

محاسبه میزان مصرف آب در بخش کشاورزی با توجه به ذخایر آبی موجود این شایستگی زراعی را فراهم می‌آورد.

سنندج میزبان نواندیشان و سرمایه‌گذاران در بخش مکانیزاسیون سنندج میزبان نواندیشان و سرمایه‌گذاران در بخش مکانیزاسیون

حضور گروه تولیدی پرهام با بیش از ۲۰۰ نهاده مصرفی

در ادامه کار نمایشگاه حضور گروه تولیدی پرهام با بیش از ۲۰۰ نهاده مصرفی در بخش تغذیه گیاهی، اصلاح خاک، سم، کودهای خانواده دراگون، مکمل‌های گوناگون به منظور حفظ صفات اقتصادی محصول نهایی یک گام رو به جلو برای کشاورزان استان محسوب می‌شود.

البته کسب‌وکارهای نوپا، نوآورانه و دانش‌محوری در بخش تولید و فرآوری در گوشه کنار نمایشگاه به چشم می‌خورد که برای افزایش معیشت کشاورزان به سرمایه جمعی در دو بخش سرمایه اجتماعی و مالی نیاز است که ضرورت توجه بیشتر سازمان‌های مرتبط را می‌طلبد.

در اینجا جا دارد از سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در شهر سنندج تشکر کنیم که در این گردهمایی کنار بهره‌برداران استان و مهمانان از سراسر کشور بودند.

مهدی سعیدی نژادـ عضو رسمی دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی منابع طبیعی و صنایع غذایی کشور، همکار در شرکت خاک آلی یکتا شرق و مدیر و موسس نپکا.

دیدگاه تان را بنویسید

  • میثم پاسخ به نظر

    سلام و درود بر مهندس سعیدی نژاد عزیز که تلالش برای توصیه های سازنده هست. موفق و سربلند باید

    • green farm

      میثم عزیز سلام
      از این که ما را دنبال می کنید از شما سپاسگزاریم

چندرسانه‌ای