آخرین خبرها:
شناسه خبر: 39820

فرصت محدود برای ترخیص خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی

چنانچه در مهلت اعلام شده اقدامی توسط مالک و متصرف خودرو و موتور به عمل نیاید وسایل نقلیه مذکور در حکم «رها» شده تلقی و برابر مقررات توسط مراجع قانونی تعیین

فرصت محدود برای ترخیص خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی

اگر خودرو و موتورتان را ترخیص نکنید دیگر صاحب آن نیستید!

چنانچه در مهلت اعلام شده اقدامی توسط مالک و متصرف خودرو و موتور به عمل نیاید وسایل نقلیه مذکور در حکم «رها» شده تلقی و برابر مقررات توسط مراجع قانونی تعیین تکلیف خواهند شد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلس راهور تهران بزرگ گفت: فرصت برای خودرو و موتور سیکلت های توقیفی محدود است.
سرهنگ احسان مومنی در خصوص این خبر گفت: به آگاهی مالکان و متصرفان وسایل نقلیه توقیفی توسط مامورین فرماندهی انتظامی‌ تهران بزرگ می‌‌رساند؛ برابر دستورالعمل صادره از سوی قوه قضاییه خودروهایی که بیش‌ از‌ یکسال و موتورسیکلت هایی که بیش‌ از‌ 6 ماه در‌ پارکینگ ها متوقف و مالک آن جهت ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام نکرده باشند، ظرف‌ سه ماه از‌ انتشار این آگهی فرصت دارند با مراجعه به دفاتر پلیس‌ +10 نسبت به ترخیص وسیله نقلیه اقدام نمایند.
گفتنی است؛ بیشترین فراوانی موتورسیکلت به ترتیب مربوط به تهران بزرگ ، خراسان رضوی ، اصفهان، فارس و خوزستان است و کمترین فراوانی نیز به ترتیب مربوط به استان های کهکیلویه و بویر احمد، ایلام ، اردبیل ، چهارمحال وبختیاری و خراسان جنوبی است.
اکنون روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف در تهران توقیف می شود و برخی از موتورسیکلت‌ها تا هشت سال در پارکینگ توقیف هستند.
بعضاً موتورهای توقیف‌شده دارای خلافی بالا هستند و برای صاحب آن به صرفه نیست که رفع توقیف شوند یا اینکه صاحب آن اصلاً مراجعه‌ای نمی‌کند. لذا نگهداشت موتورسیکلتها به چالش تبدیل شده و برای بخش خصوصی نگهداری آن به صرفه نیست زیرا صاحبان آنها برای ترخیص مراجعه نمی‌کنند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای