آخرین خبرها:
شناسه خبر: 32822

قبای صدارت بر تن چه کسی؟  

قبای صدارت بر تن چه کسی؟ / وزیر ژنرال می‌خواهیم نه گروهبان /با گذشت 15 روز از انتصاب سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، اخیراً دکتر محمد جواد عسکری،

قبای صدارت بر تن چه کسی؟  

وزیر ژنرال می‌خواهیم نه گروهبان

اخبار سبز کشاورزی ؛ با گذشت 15 روز از انتصاب سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ، اخیراً دکتر محمد جواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یازدهم بی‌پرده نظر کمیسیون کشاورزی را در رابطه با معرفی وزیر جدید کشاورزی و رأی دادن یا ندادن به وی مطرح کرد.

مجلس یازدهم 5 وزیر به خود دیده است

از آنجا که تغییرات پی در پی وزیر، تزلزل خاصی در وزارت کشاورزی به وجود آورده و مجلس یازدهم طی دو سال و اندی فعالیت تاکنون 5 وزیر جهاد کشاورزی را به خود دیده و کمیسیون کشاورزی در هر مورد از هماهنگی قوای مجریه و مقننه تا رسیدن به تعامل و توجیه وزیر جدید، زمان زیادی را صرف کرده، لذا به نظر می‌رسد در این مورد مجلس کوتاه نخواهد آمد.
بیشتر بخوانید: وزیرگیت

بدون تعارف عمل می‌کنیم

با توجه به اینکه حداقل 50 درصد اعضای کمیسیون کشاورزی، کارشناس کشاورزی و دانا به اجرا و تخصص در این زمینه هستند، دکتر عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و نماینده داراب و زرین‌دشت گفت: انتظار این است رئیس جمهور در مورد افراد یا افراد پیشنهادی، تجارب، عملکرد و توانایی فرد با کمیسیون مشورت نماید؛ البته ایشان می‌تواند مستقلا به معرفی وزیر برای کسب آراء بپردازد، اما بدون تعارف بگوییم که قرار نیست به هر کسی رأی بدهیم.

وزارت عیالوار

وزارت کشاورزی بیش از 70 هزار پرسنل، کارشناس و کاردان دارد و همچنین مسئولیت تولید بیش از 100میلیون تن تولید محصولات کشاورزی و تامین امنیت غذایی 85 میلیون جمعیت را برعهده دارد که به گفته عسکری حقیقتا وزارت عیالواری است، لذا باید از سیاسی کاری درباره آن حذر کرد، زیرا سیاست برای مردم نان و غذا نمی‌شود.
بیشتر بخوانیم: انتخاب اشتباه یا عزل اشتباه و اشتباهات استمراری

ما وزیر ژنرال می‌خواهیم

عسکری در ادامه گفت: اعتقاد دارم فردی باید به عنوان وزیر معرفی شود که به تعبیری یک ژنرال تمام عیار باشد، به این معنا که هم کار آکادمی انجام داده باشد و هم اجرا، همچنین آشنایی کامل به حوز تولید داشته باشد. مقبولیت در بین پرسنل، رزومه قوی و مثبت انتظار مجلس است.

وظیفه ذاتی نمایندگان، احراز توانمندی افراد است

رئیس کمیسیون کشاورزی با نتیجه‌گیری از سخنان خود گفت: «البته معرفی وزیر در حیطه اختیارات دولت است و ما نیز آماده‌ایم تا به دولت مشورت دهیم؛ چنانچه مورد مشورت قرار نگیریم توانمندی‌ها، تخصص و کارآمدی فردی که به مجلس معرفی می‌شود مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که توانمندی وی احراز نشود بدون تعارف به وظیفه ذاتی نمایندگی خود عمل می‌کنیم». ما خودمان هم نگرانیم، مجلس نگران است و باید فردی دست پاک، توانمند و متخصص برای وزارت معرفی شود تا مجددا کار به صحن علنی مجلس، استیضاح و مسائل این چنینی نینجامد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای