آخرین خبرها:
شناسه خبر: 38165

مادر علم آمار ایران درگذشت

دکتر ماه‌بانو تاتا، مادر علم آمار ایران، بانوی فرهیخته و نیک‌اندیش زرتشتی پس از یک دوره‌ بیماری ۱۵ مردادماه در کرمان دیده فروبست. اخبار سبز کشاورزی؛ او که

مادر علم آمار ایران درگذشت
دکتر ماه‌بانو تاتا، مادر علم آمار ایران، بانوی فرهیخته و نیک‌اندیش زرتشتی پس از یک دوره‌ بیماری ۱۵ مردادماه در کرمان دیده فروبست.
اخبار سبز کشاورزی ؛ او که هندی‌تبار و زرتشتی بود از استادان پرافتخار و چهره‌های درخشان رشته آمار در ایران به شمار می‌رفت.
ماه‌بانو تاتا متولد ششم اردیبهشت سال ۱۳۲۱ در بمبئی هندوستان بود که پس از اتمام دوره تحصیلات در محل زادگاهش، وارد دانشگاه پردو در آمریکا شد.

تدریس در دانشگاه ایالتی میشیگان

او که سابقه تدریس در دانشگاه ایالتی میشیگان را نیز داشت، از سال ۱۳۵۱ برای تدریس رشته آمار در دانشگاه صنعتی شریف به ایران آمد و تا سال‌ها در این دانشگاه و دیگر مراکز علمی معتبر مشغول به کار شد.
ماه‌بانو تاتا در سال ۱۳۶۸ راهی کرمان شد و از همان سال در بخش آمار دانشکده ریاضی و کامپیوتر دانشگاه باهنر این شهر به خدمات علمی پرداخت.

وضعیت علم آمار در ایران

هر چند متاسفانه آمارسازی و دادن اطلاعات غلط به مردم در ایران و به ویژه در بخش کشاورزی برای ظاهر سازی، تشریفات، بلند پروازی و کسب و استمرار میز و مقام بهره برداری می شود و چندان برای هدف گذاری و راستی آزمایی عملکرد نهادها و مسئولین مورد استفاده قرار نمی گیرد
باید توجه داشت که آمارسازی و رؤیا پردازی درباره اقدامت انجام نشده تنها زمینه شکست را فراهم می‌کند و ثمره ای جز نابودی و ناامیدی ندارد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای