آخرین خبرها:
شناسه خبر: 37174

موضوع حجاب در ترازوی ناتراز

علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری پس از دریافت پیامکی که برای خودرو همسرش آمده، نوشته همسر مرا به فرض جرم مصرف داروهای روان‌گردان یا افیونی جریمه کرده‌اند.

موضوع حجاب در ترازوی ناتراز
اخبار سبز کشاورزی ؛ علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری پس از دریافت پیامکی که برای خودرو همسرش آمده، نوشته همسر مرا به فرض جرم مصرف داروهای روان‌گردان یا افیونی جریمه کرده‌اند.

موضوع حجاب در ترازوی ناتراز موضوع حجاب در ترازوی ناتراز

بیشتر بخوانید: پلمب‏‌های زنجیره‏‌ای به بهانه حجاب و عفاف
چندی پیش هم احكام صادره درباره چهار دادنامه علیه چهار زن که متهم به عدم رعایت حجاب شرعی شده‌اند، بازتاب‌هاي فراواني را در فضاي عمومي و شبكه‌هاي اجتماعي پيدا كرد. قضات این پرونده‌ها مجازات‌های تکمیلی را علاوه بر مجازات اصلی برای متهمان تعیین کرده‌اند که این مجازا‌ت‌ها از این قرار هستند:
1-در یک پرونده، زنی به جرم رعایت نکردن حجاب هنگام رانندگی و تحت عنوان مجازات تکمیلی به شستن میت به مدت یک ماه در غسال‌خانه تهران محکوم شده است.
2-در پرونده دیگری، یک پزشک زن به‌دلیل عدم‌رعایت حجاب در زمان رانندگی به محرومیت دو ‌ساله از اشتغال به حرفه پزشکی در مراکز درمانی دولتی و نظافت بیمارستان محکوم می‌شود، باز هم به‌عنوان مجازات تکمیلی.
3-در پرونده دیگر، یک هنرپیشه زن به‌دلیل بی‌حجابی به‌عنوان مجازات تکمیلی محکوم می‌شود به اینکه «با مراجعه به مراکز رسمی روان‌شناسی نسبت به درمان بیماری شخصیت ضد‌اجتماعی‌… اقدام و گواهی سلامت خود را در پایان دوره درمان ارائه کند».
4-در یکی از پرونده‌ها، یک وکیل زن به دلیل عدم رعایت حجاب حین رانندگی به جزای نقدی و نیز به عنوان مجازات تکمیلی به دو سال محرومیت از رانندگی، توقیف خودرو و دو سال محرومیت از حرفه وکالت محکوم شده است.
بیشتر بخوانید: پوشش زنان ایرانی از انتخاب تا قانون
اخیرا شاهدیم که گشت ارشاد با آرایش و شکل جدید در سطح شهر ظاهر شده و چند بانو با پوشش چادر به زنان دیگر امر به معروف حجابدار بودن می‌کنند و چند برادر تفنگدار هم پشت‌سر آنها هستند که یعنی اگر گوش نکند حتما بازداشت می‌شوند.
خانم انسیه خزعلی، مشاور زنان رئیس جمهور، در این باره می‌گوید: نه تنها رئیس‌جمهور دستور بازگشت گشت ارشاد را نداده، بلکه او از ورود ماشین‌های گشت با آرم پلیس خبر ندارد.
در این راستا شاهدیم که سالن‌های نمایشی، ورزشی، پاساژها و مراکز خرید پلمب می‌شوند، زیرا خانم‌ها حجاب اجباری را تحمل نمی‌کنند.
بانوانی که نمی‌پذیرند حجاب اجباری داشته باشند، اما به هیچ وجه به بانوان بی‌حجاب توهین نمی‌کنند به استهزای آنان نمی‌پردازند و نمی‌گویند آنها مشکل روانی هستند.
دولت و حکومت نیک می دانند این گفته رئیس نیروی انتظامی که به هر قیمت پای حجاب و عفاف ایستاده و هزینه آن را می دهد چه نظر شخصی و تراوش ذهنی وی باشد چه یک دستور حکومتی، نه قابل دوام است و نه قابل اجرا.
متاسفانه به نظر می رسد کسانی به دنباله فاز دوم پروژه مهسا امینی هستند تا دختر بی گناه دیگری با مشت و لگد و پرتاب دیگرانی به قتل برسد و التهاب مجددا سراسر ایران را فرا بگیرد .
بپذیریم وقتی صدا و سیما طی 44 سال و آن همه موعظه کن و دسته جات عزاداری و هیات مبلغان اعزامی به سراسر کشور نتوانسته اند فرهنگ حجاب را به جامعه بقبولانند ، هتک حرمت و فشار و جریمه و زندان و دادن عناوینی همچون روانی یا اتهام به مصرف روانگردان نزد ملت پذیرفته نیست و تمام محکومین از این دست به قهرمانان جامعه بدل می شوند.
دیدگاه تان را بنویسید

  • شادمهر پاسخ به نظر

    آیا می‌شود که حداقل حقوق شهروندی را یک آگاه و دانا به اطلاع مردم برساند؟
    آیا دانستن حقوق فردی لازم است؟

    • golbaf

      شادمهر عزیز سلام
      قطعا دانستنن حقوق فردی لازم است
      و باید تمام شهروندان به حقوق خود واقف باشند

چندرسانه‌ای