آخرین خبرها:
شناسه خبر: 41149

نمایشگاه دام و طیور قم؛ کم‌رمق و کم‌رنگ

هشتمین دوره نمایشگاه دام و طیور استان قم در روزهای 18 تا 21مهرماه سال‌جاری در حالی برگزار شد که چالش‌های فراوانی را از جمله عدم‌استقبال کافی از نمایشگاه و

نمایشگاه دام و طیور قم؛ کم‌رمق و کم‌رنگ

هشتمین دوره نمایشگاه دام و طیور استان قم در روزهای 18 تا 21مهرماه سال‌جاری در حالی برگزار شد که چالش‌های فراوانی را از جمله عدم‌استقبال کافی از نمایشگاه و وجود غرفه‌های خالی و فضای به اصطلاح پرت در اکثر نقاط سالن برگزاری به همراه داشت.

اخبار سبز کشاورزی ، امیرهوشنگ سمنا ن ی | همچنین اطلاع‌رسانی ضعیف درمورد تاریخ برگزاری، مکان خارج از شهر نمایشگاه و دسترسی سخت از محل برگزاری نمایشگاه به شهر قم و عدم‌امکان جا‌به‌جایی افراد از محل نمایشگاه به محل اسکان غرفه‌داران، به‌خصوص برای شرکت‌هایی که از شهرستان‌ها به شهر قم آمده بودند مشکلاتی را ایجاد کرده بود.

با این حال، تعداد حدود 35 شرکت که در زمینه‌های مختلف صنعت دام و طیور حضور داشتند، از قبیل خوراک دام و طیور، ماشین‌آلات، دارو و نهاده‌های دام و طیور و سیستم‌های هوشمندسازی در این صنعت جای خوشحالی داشت.

البته تعداد کم بازدید‌کنندگان به سبب مشکلاتی که قبلا ذکر شده، در کل از این نمایشگاه، نمایشگاهی ضعیف ساخت که متاسفانه در خور و در شأن این صنعت نبود.

متاسفانه در نمایشگاه‌های شهرستان‌ها علی‌رغم وجود پتانسیل مناسب و به‌القوه‌ای که در مراکز استان‌ها وجود دارد، ضعف در مدیریت اجرای نمایشگاه باعث گردیده که توان فعالان عرصه‌های مختلف کشاورزی یا صنعت دام و طیور آن شهر یا استان آن چنان که باید و شاید به چشم نیاید و پوشش رسانه‌ای کافی هم انجام نشود.

برگزاری یک نمایشگاه تخصصی شامل چندین آیتم است که یکی مطالعه کارشناسی قبل از اجرای نمایشگاه در مورد محل نمایشگاه و دسترسی آن به مراکز شهر، جا به جایی افراد و مشارکت‌کنندگان، ساعت نمایشگاه با توجه به اوقات فراغت بازدیدکنندگان است. مورد بعدی امکان اجرای نمایشگاه با توجه به ظرفیت مشارکت‌کنندگان است و ارزیابی تعداد آنها و مطلب بعدی استفاده از تسهیلات مختلف زفاهی برای مشارکت‌کنندگان و امکانات محل نمایشگاه.

به هر حال، امروزه برپایی نمایشگاه‌های تخصصی در همه جای دنیا نیازمند دانش و مطالعات کاربردی در این زمینه است که باید مجریان نمایشگاه‌های داخل کشور مجهز به این دانش باشند تا در سال‌های آینده شاهد رونق و امکان برگزاری بهتر و تخصصی‌تر این دست نمایشگاه‌ها باشیم.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای