آخرین خبرها:
شناسه خبر: 43941

پارک‌ جنگلی گرون والد در شهر در برلین

یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی شهری جهان در برلین واقع شده است که با نام گرون والد یا گرین وود شناخته می‌شود.

پارک‌ جنگلی گرون والد در شهر در برلین

اخبار سبز کشاورزی؛ این جنگل با گونه‌های گیاهی همچون بلوط، کاج، اقاقیا، راش، توس و درختان صنوبر پوشانده شده است؛ همچنین گونه‌های مختلفی از پرندگان، گوزن‌ها و خوک‌های وحشی در آن زندگی می‌کنند.

دریاچه‌های کوچک و بزرگ متعددی در این جنگل وجود دارد که به یکی از جاذبه‌های اصلی آن تبدیل شده‌اند. همچنین رودخانه‌ هاول به طول ۹ کیلومتر در این منطقه واقع شده که فرصت استفاده از تفریحات آبی را برای ساکنین شهر به وجود آورده است.

مردم می‌توانند در طول روز در سواحل این رودخانه به تفریحات آبی همچون قایق‌سواری و موج‌سواری بپردازند.

گرون والد یک تپه مصنوعی با ارتفاع ۸۰ متر نیز دارد که در بالای آن ویرانه‌های برج گرون والد که در گذشته ایستگاه رادیویی آمریکا بوده، قرار گرفته است.

جالب است بدانید که نام این جنگل از کلبه‌ای که توسط یواخیم هکتور دوم، برای شکار ساخته شده بود، گرفته شده است. این کلبه در سال 1542 برای اقامت شکارچیان افتتاح شد.

Berlin's Grunewald Forest

اینجا آلمان است، قدرت اول اقتصادی اتحادیه اروپا. جنگل هیرکانی ندارد درخت انجیلی یادگار عصر یخبندان ندارد فسیل زنده پنجاه میلیون ساله ندارد میراث طبیعی یونسکو ندارد و ده‌ها نه دیگر؛ ولی مدیریت پایدار جنگل دارد.

در این جنگل حتی کشیدن سیگار ممنوع است چون احتمال سرایت آتش به داخل جنگل وجود دارد، همچنین ورود خودرو و موتورسیکلت داخل عرصه ممنوع است.

در جنگل گرونوالد شهر برلین که در ده کیلومتری حومه شهر واقع گردیده است برای حفظ و‌ حراست از جنگل ۳۰۰۰ هکتاری که غالب گونه‌های آن سوزنی برگ‌های کاج است قوانینی وضع گردیده که همگان رعایت می‌کنند ازجمله حتی سیگار کشیدن در این جنگل ممنوع است.

جنگل گرونوالد که در آغاز قرن بیستم پناهگاهی برای ثروتمندان شهر برلین آلمان بود، اکنون مورد استفاده همگان است.

از دوستداران سگ گرفته تا علاقه‌مندان به تاریخ و علاقه‌مندان به ورزش در فضای باز و دوستداران طبیعت، این جنگل در جنوب غربی برلین در وسعت 3000 هکتاری خود ظرفیت‌های بسیاری دارد که باید کشف کرد.

در حالی که برلین معمولاً به‌عنوان یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین شهرهای آلمان در نظر گرفته می‌شود، زمانی در گذشته آن وجود داشت که ساکنان آن کاملاً ثروتمند بودند.

طبیعتاً کسانی که پول این کار را دارند همیشه به‌دنبال فرار از شلوغی و شلوغی بوده و هستند. به همین دلیل، بسیاری به منطقه جنگلی بکر و درست خارج از شهر هجوم آوردند بدون آنکه به بافت جنگل آسیبی وارد آورند. تحت تأثیر ثروتمندان، چیزها تقریباً دست نخورده باقی ماندند و گرونوالد بزرگترین جنگل در برلین غربی باقی ماند در حالی که بقیه شهر به شهرنشینی و گسترش ادامه دادند.

به همین دلیل، گرونوالد به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد که یکی از زندگی‌های گذشته کمتر شناخته شده برلین را ببینند.

کلنی‌هایی از عمارت‌های این دوران و همچنین قطعات و قطعاتی از زمان‌های پس از آن باقی مانده است.

محمد اسماعیل اسدی، پژوهشگر بین المللی آب و‌خاک و دوستدار محیط زیست از استان گلستان

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای