آخرین خبرها:
شناسه خبر: 43588

گام‌های بلوغ جامع‌ترین نمایشگاه

نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌های کشاورزی، نهاده‌ها و سیستم‌های نوین آبیاری از ۱۲ الی ۱۵ دی ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود.

گام‌های بلوغ جامع‌ترین نمایشگاه
نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌های کشاورزی، نهاده‌ها و سیستم‌های نوین آبیاری از ۱۲ الی ۱۵ دی ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود.
اخبار سبز کشاورزی ؛ بنیانگذار این نمایشگاه دکترصدرزاده است که رزومه کاری وی از نمایشگاه‌های مشهد(مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه‌های نمایشگاهی مشهد، مپنا) حکایت داشته و اینک در نقاط مختلف جهان ازجمله عراق، افغانستان، قرقیزستان، اربیل و … نمایشگاه‌های پرمخاطب برگزار و در افزایش اشتغال و تولید ملی و ارزآوری نقش بسزایی دارد.
علاوه‌بر این، نمایشگاه بین‌المللی نقش ارزنده و مهمی در تبادل اطلاعات فنی- بازرگانی و آشنایی صاحبان صنایع و پژوهشگران و دست‌اندرکاران با آخرین دستاوردهای صنعتی و فناوری روز جهان و تاثیر بی‌نظیر آن بر رشد و توسعه کشاورزی و اقتصادی کشور تاکید خواهد کرد.
بدون تردید توسعه بخش کشاورزی با تمامی ویژگی‌ها و پیچیدگی‌های مترتب به آن فرآیندی نیست که در کوتاه‌مدت و بدون تدوین و اجرای برنامه‌های اصولی و صحیح محقق شود، توسعه کشاورزی حکایت از ایجاد تغییرات در بخش کشاورزی می‌کند و ایجاد این تغییرات مستلزم به وجود آوردن شرایطی مناسب برای وقوع آن است تا در نتیجه، فرصت‌های مناسب(برای بازدید از نوآوری‌ها و پیشرفت‌های کشاورزی) در اختیار کشاورزان قرار گیرد.
ایجاد تعدیلاتی در ساخت‌های اقتصادی و اجتماعی جامعه، پی‌افکندن زیربناهای فیزیکی مناسب، به وجود آوردن و تاسیس زیربناهای اجتماعی لازم برای تقویت کشاورزی و تعیین قیمت‌های مناسب جهت محصولات کشاورزی ازجمله این شرایط است.
نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌های کشاورزی، نهاده‌ها و سیستم‌های نوین آبیاری امسال نیز به مهم‎ترین بخش‌های کشاورزی نظیر تامین مواد خام و اولیه مورد نیاز صنایع بالادستی، تامین نهاده‎هایی مانند نیروی کار، مصرف تولیدات سایر بخش‏های صنعتی، مانند کودها و سموم شیمیایی و ماشین‌آلات کشاورزی، ارزآوری برای کشور و تامین مالی سایر بخش‎های زیربنایی خواهد پرداخت و انتظار می‌رود حدود 1000 غرفه‌دار ایرانی و خارجی محصولات، کالاها و خدمات خود را برای صدها هزار متخصص و بهره‌بردار به نمایش بگذارند.
سال گذشته نیز این نمایشگاه در صبح روز دوشنبه‌، ۱۹ دی، در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران‌، برگزار و حضور شرکت‌های مختلف کشاورزی در زیرمجموعه‌های؛ نهاده‌های کود، سم، بذر، سامانه‌های نوین آبیاری، ماشین‌آلات، گلخانه و کشت‌های گلخانه‌ای در کنار
بانک کشاورزی و همچنین جهادکشاورزی استان‌های مختلف کشور، بسیار چشمگیر و دیدنی بود. نمایشگاه سال گذشته با حضور و بازدید وزیر وقت جهادکشاورزی، دکتر عسکری، ریاست کمیسیون کشاورزی مجلس، تنی چند از نمایندگان مجلس، معاونان امور زراعت و باغبانی وزارتخانه در مراسم افتتاحیه در نخستین روز و حضور فرشید فرخ‌نژاد، مدیر عامل بانک کشاورزی در روز آخر، با استقبال بسیاری از شرکت‌ها‌ مواجه شده و نقطه قوتی در توجه هر چه بیشتر به اهمیت نمایشگاه بود.
نمایشگاه جامع کشاورزی با توجه به برپایی در سردترین روزهای برفی فصل زمستان، با حضور پررنگ شرکت‌های میزبان و حضور گسترده مهمانان، مراجعان و بازدیدکنندگان، به قدری گرم و پرشور بود که بیش از هر موضوعی، گذر سریع لحظه‌ها در چرخش زمان و به پایان رسیدن ساعت کار نمایشگاه حس می‌شد و ضمن محدودیت فرصت برای بازدیدکنندگانی که بعد از ساعت ۱۲ ظهر به نمایشگاه آمده بودند، موجب محرومیت تعداد بسیاری از کارمندانی شد که بعد از پایان ساعات اداری می توانستند خود را به نمایشگاه برسانند.
به همت دکتر علیرضا صدرزاده، بانی و مجری این حرکت ملی- بین‌المللی در سال گذشته کشاورزان، باغداران‌، گلخانه‌داران و شرکت‌های کشاورزی ازجمله بازدیدکنندگانی بودند که با عزمی راسخ‌، از سالنی به سالن دیگر در رفت و آمد بودند و ضمن صحبت با غرفه‌داران و شنیدن توضیحات کارشناسی، با دقت محصول مورد نظر خود را رصد و دنبال می‌کردند. این در حالی بود که در اغلب غرفه‌ها، مدیران شرکت‌ها در حال صحبت و مذاکره با مراجعان و مهمانان داخلی و بعضا، خارجی بودند که برای خرید و عقد قرارداد به نمایشگاه آمده بودند و می‌شد حدس زد که این فضا چقدر برای تعاملات و روابط تجاری‌، تاثیرگذار و سودمند است.
مهمانداران هر غرفه نیز علاوه‌بر ارائه آخرین محصولات خود با خوشرویی و درنهایت ادب و احترام‌، به استقبال مراجعان رفته و کارشناسان نیز، به‌صورت تخصصی به معرفی محصولات شرکت می‌پرداختند. فضای پذیرایی نیز در برخی شرکت‌ها، مانند پاویون مشکفام‌، تعبیه شده و به رایگان، انواع آبمیوه و چای و شیرینی و میوه را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌داد که در نوع خود اقدامی ارزنده بود. در مجموع می‌توان گفت نمایشگاه جامع کشاورزی فرصت شایسته‌ای برای رویارویی و تعامل شرکت‌های تولیدکننده کود و سم کشور بود تا ضمن به نمایش گذاشتن توانمندی‌های خود‌، با افراد و شرکت‌های فعال در عرصه کشاورزی‌، به گفتگو پرداخته و با ارائه تولیدات گوناگون‌، جامعه کشاورزی به استفاده از با کیفیت‌ترین نهاده‌ها سوق دهند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای